Vem ritade neonskylten?


God morgon, måndag! Än ligger vintermörkret över oss ett bra tag till. Men då ska man
tänka på att neon gör sig bättre nu, när den lyser redan vid 16-tiden, än på sommaren.
Galleriet Gröna Paletten på Odengatan, Sthlm, har en skylt som ser litet hemritad ut.
Någon har inte riktigt lärt sig skriva stora G i skrivstil än. Charmigt.

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Yvonne:

skriven

Härlig skylt!



Ps. Du har fått en utmärkelse, läs mer på min blogg!

2 Hasse A:

skriven

Morrn.



Det ser ut som att skylten är påbyggd.

Paletten är en tillverkare och gröna är en annan.

Ses tydligast på "a" och "n".



Hade bra

Hasse A

3 Libby:

skriven

Yvonne: Tack!

Hasse A: Ja, det ser ut så. Men skulle då stället först ha hetat Paletten, och sedan Gröna Paletten? Får väl gå in och fråga nästa gång jag har vägarna förbi.

4 Hasse A:

skriven

Morrn igen.



Som du ser så "passar" Paletten i fönstersmygen.



"Gröna" kanske kommer från Gröna lund ;)



Hade bra.

Hasse A

5 Lotta:

skriven

Hej din blogg är underbar att besöka..bara njuter av all nostalgi och vilka fönster att skåda i...här uppe är vi inte bortskämda med såna butiker!!



Jag har Kerstin Hörlin Holmqvists fåtölj lilla adam från Paradiset. Nice..att få se den stora Adam.

Jag har länkat dig till min blogg hoppas det är ok..jag är in här varje dag så du bör finnas på min länk lista ansåg jag=D

ha det

Lotta

6 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Grönt är skönt!

7 Tusse:

skriven

Medan morötter är röda :-)

8 Libby:

skriven

Hasse: :-)

Lotta: Grattis till att ha en Kerstin H-H! Och tack för länken! Ska kolla in din blogg också!

Anneli och Tusse: Ni två är ju som ni är.

9 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Man måste ju kompensera för att man inte är snygg

10 Tusse:

skriven

Hellre trygg än snygg, och hellre skygg än stygg!

11 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Vad sägs om otrygg, skygg OCH stygg?!



Ok i morgon kommer mitt hem på bloggen, eller valda delar. Mina sladdproblem och dammråttor lär väl inte belysas. Libby är en skicklig scenograf.

12 Lisa:

skriven

I lokaltidningen Vi i Vasastan(nr 45, 2009)fick läsarna rösta fram Vasastans snyggaste neonskylt. Gröna Paletten fanns med som alternativ(dock ingen info om vem som ritat den.) Resultatet presenterades i nr 47, 2009. Gröna Paletten vann inte kan jag meddela.

13 Lisa:

skriven

Hej igen!



Här kommer länken till Vi i Vasastan nr. 45, 2009.



200945.pdf" rel="nofollow">http://www.viivasastan.se/index.php3?use=document&cmd=show_inline&fileid=1010&filename=viv200945.pdf

14 Tusse:

skriven

Men Amelie då!

15 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Jag menar dammtussar.. Råttor har jag inga.



/Empire-Anders

16 Tusse:

skriven

Amelie: Jag har spindelvävar från gamla huset i rokokoskåpet som fick benen avkapade på mystiskt sätt, förmodligen när familjen råkade på obestånd och tvangs flytta ut i undantaget medan banken tog över. Så småningom lyckades vi lösa skulden, men då var det för sent. Åtta av de tolv ringarna hade redan hunnit lämna Danzig.



Anders: Se upp för den bruden, hörru! Hon har skinn på näsan såre visslar om det!



Anneli: Heter det tvangs eller tvingades när man är tvungen resp. blir tvingad? Grammatiken är inte min starka sida.



Amelie igen: Allt detta är sant. Jag kan visa dig ringarna.

17 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Blevo tvingad säger magistern.



Jag tror dig! För övrigt är månggifte förbjudet i Sverige sedan 1953. Hoppas du tar av dig ringarna när du tvättar händerna.

18 Tusse:

skriven

Det är som det är, ja - godnatt, Amelie!

19 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Ja-godnatti!! Själv är jag vaken ett tag till.. håller på med något så kul som att provmåla i köket. Först tänkte jag mig grått eftersom det är ett 50-talskök, men det påminde om Roslagsbanans trista gråa färg i motorhytten. Så det blir grönt istället, vilket också påminner om RB, men är lite mer uppfriskande. Du och libby får komma på afternoon tea ngn gång! Buena notte!

20 Tusse:

skriven

Ja, jag såg att det lyste ... Med förtjusning!

Kommentera här: