Orrefors revisited


Kudden fanns kvar! Första stoppet på sommarens andra bilsemester var Orrefors.
Jag hade ouppklarade affärer där, ångrade att jag inte slagit till på 1950-talskudden
hos Orrefors Antik & Design. Men nu är den min. Och trivs som bara kuddar från 50-talet kan göra,
i min soffa Belle tillsammans med kudden jag köpte hos Iris.

 

Den som söker 1950-talet hittar alltid något. På favorithotellet Orrefors Hotell
finns reklambilder i restaurangen (fast kanske 60-tal och varför är Löfbergs LILA blå?),
en fin lampa i korridoren på övervåningen samt ett golvskydd på balkongen.


Vi längtade tillbaka inte bara till antikaffären, hotellet (och maten där) utan också till utställningen
på Orrefors glasbruk, den med den räddade samlingen. Jag beundrade än en gång Nils Landbergs
tulpanglas.
1 Randiga tråden:

skriven

Kudden är så snygg. Glasen så vackra.

2 Tuva:

skriven

Himla massa snyggt, älskar glasen, måste nästan ta en sväng förvo orrefors...

3 Christin:

skriven

Vilken tur du hade ! Dom är som gjorda för varandra dom kuddarna.Och vilken snygg hotell-lampa sen...

4 Susanna:

skriven

Glasen är så himla häftiga. Hur de inte är trasiga allesammans är en gåta..

5 JJ:

skriven

Kuddarna såg ju väldigt tidstypiska ut!

6 Helena:

skriven

Förstår att de kuddarna trivs hos dig!

Glasen var underbara! Men jag håller med Susanna... Att de håller! Ser så skira ut!

7 Per Gustavsson:

skriven

Angående lövbergs lila, så tror jag att affischen är blå av samma anledning som fantomen är blå, alltså för att det är lättare att trycka blått, men är inte säker .

8 Anta Snaque:

skriven

Ett vackert och perfekt kudd-par i den fina soffan.

Kommentera här: