En loppistupp till


Vem katten är det där? undrar kissen från Ystad metall misstänksamt. Jo, det är ännu
en tupp som fyndats på loppis i vinter (den förra ser du här). Jag vet ingenting om tuppen,
men den känns som 1950-60-tal.


Tuppen är en ljusstake och väldigt charmig, tycker jag.
Äggkoppen har hängt med sedan min barndom och kommer snart, 
som traditionen bjuder, att jobba extra som vas för årets första 
bukett tussilago.
1 Anonym:

skriven

Otroligt coolt foto...snyggt jobbat!!

Jättefin tupp, och katt för den delen. Smide är något som jag sällan ser på loppisar.

2 Jorunn:

skriven

Jättesnygg tupp! Passar ju perfekt nu till påsktider :)

3 Clinen:

skriven

Vilka härliga stringljusstakar du hittar! Jag hade gärna haft en sådan katt. (Älskar katter!) Är det ett guldfärgat klotljus du har satt på katten förresten?



Jag borde nog göra ett litet inlägg om mina stringljusstakar också! /Clinen

4 Libby:

skriven

Porslinochnostalgi: Tack! Jag ser en del smide, men kanske inte alltid så snyggt.

Jorunn: Ja, till påskljusen.

Clinen: Haha, ja superkitsch, guldfärgat klotljus. Ja - gör ett sådant inlägg!

5 Clinen:

skriven

Kul! Det passar bra med guld till det svarta. /Clinen

6 Pialotta:

skriven

Underbar tupp som jag gärna skulle vilja ha mina gömmor:)

Kommentera här: