Hemma igen


Hemma igen - vid sekretären. Visitkortsstället är nygjort, jag hittade det
på Portobello Market. Soffan är en amerikansk dockskåpsmöbel som jag köpte på
Framtids Antiken för ett tag sedan.


Hemma igen - det betyder loppis. En Jieburk utan lock
men i färger jag gillar, 17:50 kr hos Myrorna.


Hemma igen - upptäcker att McDonald´s Arne Jacobsen-inspirerade möbler finns
inte bara i London, utan även på Norrtäljerestaurangen...


Hemma igen - och slipper se världens läskigaste livsmedel,
smörgåspålägget Marmite (jästextrakt) på frukostbordet.
1 Skaffaren:

skriven

Välkommen hem!

Fryser du?

2 h:

skriven

marmite är läskigt, men väldigt snygg logga.

3 Tusse:

skriven

Välkommen hem - igen.

Intressant Marmiteförpackning - hjärtformad bordsask. Måste tyda på att produkten är bra för hjärtat.

4 Libby:

skriven

Skaffaren: Haha, nej. Men jag längtar svårt efter barmark. Det var härligt.

h: Ja, det är sant.

Tusse: Säkert. Du får din burk nästa vecka. Brrrr... obehagligt bara att ha den i lägenheten.

5 Tusse:

skriven

Fattar inte varför ni tycker det är så vidrigt med Marmite. Men okej, folk är olika. Själv har jag en aversion mot vissa typer av "matkladd", men dessa beror på tråkiga upplevelser i skolmatsalar, på film etc. och skall icke avhandlas här.

6 Agata:

skriven

När jag är i England tycker jag om Marmite men inte om jag köper med mig en burk hem...! Hade dock velat lägga beslag på en av de där plåtburkarna du fotade i en butik... snygga!

7 Sven:

skriven

Välkommen hem ja! Här är ett tips till helgen:

"Vintage for the world:

Lördag 13 mars och söndag 14 mars kl 12-16 i Gröna huset, Äppelviken

Vintageloppis med kläder, smycken, barnkläder och leksaker. Rättvisemärkt fika."

Det är Svenska kyrkan, Västerleds församling, som anordnar detta. Jag ska skriva om det i min blogg också.

8 Tusse:

skriven

Agata: Sak samma med fransmännens pinard som skall halsas på en parkbänk vid Seine, inte tas hem för att drickas i kristallglas någon annanstans. Men Marmite lärde jag mig uppskatta i Sverige. Hur och varför är en längre historia som inte heller skall avhandlas här.

9 Libby:

skriven

Tusse: Ska vi starta en blogg för "saker som inte ska avhandlas någon annanstans?" :-)

Agata: Ja, jisses vilka plåtburkar de hade på Portobello Market. De finaste fick jag inte plåta...

Sven: Med tanke på upptagningsområdet för prylar kan jag tänka mig att det finns fyndchanser. Jag ska dock ägna Roslagsgården litte uppmärksamhet i helgen, men tack för tipset!

Tusse: Som sagt, det är mycket som inte ska avhandlas här. :-)

10 Tusse:

skriven

Jag säger bara: apelsinmarmelad, och vad man gör med den i frukostscenen i "En komikers uppväxt" (filmen). Lägg därtill snorhistorien lille Juha berättar på roliga timmen ...

Förresten finns den där bloggen redan.

11 Kryckan:

skriven

Många fina London-bilder!



Vad brukar vara anledningen till att du inte får plåta div. föremål?!

12 Libby:

skriven

Tusse: Din blogg?

Kryckan: En del verkade litet internetovana, verkade inte riktigt förstå vad en blogg är, andra misstänker jag kanske inte hade helt rent mjöl i påsen. I Sverige har jag bara fått nej ett par gånger under ett och ett halvt års bloggande.

13 Tusse:

skriven

Ja. Ingen annanstans står det om t.ex. toalettbordklaver. Och du, Libby, tycks vara ensam om att skriva om pajtrattar, åtminstone på svenska.

Kommentera här: