Hur hamnade du här?


God morgon, måndag! Den här veckan blir det läsarundersökning med
pristävling på Femtiotalsjakten. Med drygt 500 besökare per dag, men "bara" omkring
30 personer som kontinuerligt kommenterar är det klart att jag är nyfiken
på vilka ni andra är.
Frågorna jag vill ha svar på är: Hur hittade du hit, hur ofta läser du min blogg och vilken
typ av inlägg tycker du är roligast att läsa? Du får gärna berätta något om dig själv också.
Jag hoppas förstås att även i som brukar kommentera svarar, så att ni kan vara med i:
Pristävlingen. Läsarundersökningen pågår till och med midnatt nästa söndag (natt mot måndag).
Nästa måndag ber jag en oväldig person som inte läser bloggen att säga en siffra mellan
1 och det antal kommentarer som kommit in. Den som skrivit kommentar nummer X får ett litet
trevligt pris. Jag försöker hitta något som jag tror kan göra personen som vinner glad.
Vem som vunnit tillkännages nästa tisdag (den 5 april).

Trevlig fortsättning på veckan!

PS. Flickan på bilden och hennes kamrater från andra delstater är poppis bland män med 
äldre bilar, berättade Gunilla på Risingeboden som säljer sådana här amerikanska dekaler
från förr.
1 elin:

skriven

minns inte hur jag hittade hit, men nu ligger du i min google reader. dessvärre verkar inte blogg.se tillåta att man får läsa hela inlägg i g.r., därför klickar jag mig istället hit varje morgon. roligast tycker jag det är att se dina fynd!

själv bor jag i åbo och besöker loppisar minst två gånger i veckan. åbo är en bra loppisstad, och trots att jag ofta går har jag inte hunnit med alla än! det gillar jag!

2 Jennie:

skriven

Hej!



Jag har en syblogg och hittade din blogg från någon annan pysselblogg (minns inte vilken). Jag älskar 50-talsprylar och blev förstås helt fast i din blogg! Jag är nog dålig på att kommentera eftersom jag inte har så mycket kunskap att tillföra... istället läser jag och framför allt tittar på bilderna och njuter! Jag har länkat till dig från min blogg och går in så fort jag ser att du uppdaterat. Jag är mest intresserad a porslin och keramik från 50-talet, men gillar de flesta inlägg du gör! :)



Hälsningar Jennie /Den lilla gröna

3 Elina:

skriven

Hej, mitt namn är Elina och det var mitt stora intresse för 50-tal som förde mig hit ! Heminredning är det som intresserar mig mest, Främst "vanlig arbetarklass/svensson-stil" :) Just nu publicerar jag vår samling av gamla porslinskannor i min blogg.. Kolla gärna in det, Har ett par okända modeller jag gärna får hjälp att identifiera :)

4 Sven:

skriven

Jag hittade din blogg genom en hänvisning från Wictoria Axells hemsida. Jag läser den varje dag, full av beundran för din trohet att uppdatera varje dag. Bäst gillar jag de inläggen som knutna till stockholmstrakten, eftersom jag själv spanar där.

5 Hasse A:

skriven

Morrn.



1: Av en tillfällighet.

2: Varje dag.

3: Om dina 50-talsgrejor...

4: Jag är född 1941, så det är ganska aktuellt med 50-talet...

(6): Min mor dog för några veckor sedan, jag har upptäckt att jag har kastat en del "fel"-grejor!!!

Typ keramik och porslin...+ en massa andra saker...

Ha de bra.



Hasse A

6 Ann-Sofie:

skriven

Hej!Jag brukar besöka din blogg någon eller några ggr per vecka, blev tipsad av min dotter som är 22 år,själv är jag 46. Jag gillar 50 och 60-tals prylar, samlar lite smått på både det ena och det andra. Jag tycker din blogg är mycket trevlig och jag gillar alla inläggen! Mvh. Ann-Sofie

7 Erica:

skriven

Hur hittade du hit?

Tror det var via nån annan bloggs tipslista.

Hur ofta läser du min blogg?

Varje dag!! Jag är otroligt imponerad att du orkar producera så högklassiga inlägg varje dag :-)

Vilken typ av inlägg tycker du är roligast att läsa?

Eftersom jag själv jobbar med reklam tycker jag det är kul att se annonser och annan reklam från 50-talet. Blir både faschinerad och lite förskräckt :-) Sen gillar jag att se dina loppisfynd och drömma mig bort till helgernas fyndrace. Det är väldigt kul och intressant när du skriver om bakgrundsfakta till sakerna du visar, jag lär mig jättemycket via din fina blogg!

8 Vanja:

skriven

Hittade Din blogg när jag gogglade efter Uppsala Ekeby. Bloggen är mycket inspirerande och saklig. Fortsätt så lär vi oss mycket. Lycka till i fortsättningen. Kram Vanja.

9 momimamma:

skriven

Jag tittar in varje morgon då jag startat datorn och ler igenkännande nästan varje gång. Är en tjej/kvinna/dam född i sista skälvande månaden på 50-talet. Intresset är nyupptäckt då jag kommit på att den strikta stilen är så vacker. Helt annat än 2000-talets minimalistiska hemmode.

Jag hittade till dig när jag googlade på UE-vasen Paprika som jag växt upp med. Mamma påstår att hon inte har den kvar men jag när en förhoppning om att den finns i någon gömma. Jag gillar alla inlägg, både de om miljöer och de om saker. Förresten, blev så inspirerad att jag var till Hökarängens centrum i februari! Det var på väg från möbelmässan så tyvärr var vi lite sent ute för att kunna gå in i järnbutiken, men det blir nästa gång.

Lena

10 Ina:

skriven

Hej,

jag tror jag hittade hit via Betty Lou Got A New:s blogglista för kanske ett halvår sedan, om jag minns rätt. Jag kollar så gott som varje dag vilka av mina favoritbloggar som uppdaterats, och klickar alltså in mig också hit varje gång här är något nytt (och ibland även för att kolla upp något äldre inlägg). Jag gillar att se dina loppisfynd, både sånt du köper och sånt du ser i butiker, och dessutom att du skriver mycket fakta om grejerna. Jag tycker det mesta är intressant, möbler, porslin, tyger och prydnadsföremål. Själv är jag ganska inne på vintage och speciellt 50-tal, så bloggen ger mig mycket inspiration och information.

11 Tusse:

skriven

Det var faktiskt du som hittade mig. Sedan dess läser jag varje dag och kommenterar efter bästa förmåga, gärna i versform. Alltid kul med nytt ljus över vardagstingen - visste t.ex. inte att det kunde vara spännande med tickareglar och redahyllor!

Och husse är f.d. arkitekt/frilansreporter (f 57) som följt Riksettan på sin väg genom livet och nu har landat i Stockholm.

12 Cecilia:

skriven

:) Jag har kommenterat nån gång innan och jag besöker din blogg varje dag :)



Hur jag hittade hit... oj det kommer jag inte ihåg faktiskt, är så länge sen jag började läsa den nu :) men antagligen genom google och nåt inlägg när jag sökt på nåt retro, eller genom nån annan blogg. som sagt, jag minns inte ^^ Men jag älskar din blogg och jag tycker det är skitintressant och kul när du är ute i städer och hittar 50tal som man i vanliga fall bara går förbi... jag har själv börjat titta på balkonger, skyltar, dörrar m.m nu när jag är ute och åker efter att ha sett dina inlägg om det :)



Jag älskar 50-60tal och allt som har med det att göra :)

13 Agneta:

skriven

Hej, din blogg är en av några som ligger som genväg på skrivbordet och besöks varje dag. Jag tror jag hittade hit via Miras Mirakel som också är en blogg med hög trivsel och kvalitet. Dina inlägg är små berättelser, bilder med igenkänningsfaktor och regelbundet uppdaterade. Kafé reportagen är nog mina favoriter. Tack för att du piggar upp min dag!

14 Kryckan:

skriven

Jag "googlade" efter något föremål, kan ha varit tapiovaara eller något porslin från Gefle, så fann jag denna blogg. Efter att ha gått igenom alla inlägg så läser jag den minst en gång varje dag, försker med andra ord även hinna med kommentarerna.



Gillar mycket i denna blogg men framför allt porslin- och möbelinläggen. En favorit är nog inlägget från "Stockholms stiligaste skyskrapa"

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/september/stockholms-stiligaste-skyskrapa.html#comment



Något om mig själv: Jag har sjuk humor..

http://www.tradera.com/NY-1-st-mugg-Fallande-bajs-ej-lov--auktion_201108_108081700

15 The StarChief:

skriven

jag hittade hit genom annan bloggsida, och jag tittar nog förbi varje dag.

Är själv ganska ny bloggare bara hållt på ett par månader men gillar sent 40 till tidigt 60 tal.

Har ett ganska brett 5o-tals intresse kanske mest runt bilar och formgivning. Har svårt att kanske ha ett smalt område på bloggen vill gärna ha ett brett utbud.Vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt.

Gillar att fota själv och skriva lite texter med humoristiska vinklingar.

Du har lite av samma stil vilket jag gillar, att du har mycket egna foton med text, och information.

Layouten på bloggen tycker jag också är bra.

Ha det bra "elof"

16 IngenFara:

skriven

Jag har läst din blogg i ett drygt år skulle jag tro och hittade hit genom att du hade kommenterat på någon annan blogg som jag läste. Ditt bloggnamn, femtiotalsjakten fångade genast mitt intresse och jag lade genast in dig på min lista på Bloglovin.



Jag har gillat inredning från 50-talet så länge jag kan minnas men har dock inget renodlat 50-tals hem och har nog gått ifrån det mer med tiden men jag älskar att du är så totalt hängiven detta årtal.



Att få läsa om dina fynd och fakta kring möbler och kuriosa är jätteroligt och jag hoppas att du fortsätter med det länge till.

Glad påsk!

17 Pialotta:

skriven

Jo du mest av en slump.. jag tror aldrig jag varit här förut, men blev nyfiken, då din bloggsida hade namnet femtiotal:) Från Moster Mjölgumpa tror jag det var.. och att jag kom in på hennes var oxså ren slump.. så kan de va, men håller med dig om att man gärna vill se vilka som varit och läst på ens blogg.. många springer bara förbi och lämnar inte ett spår .. som att skriva eller lägga ut bilder rätt i luften.

Tack för titten du har en blogg som inte är lik någon annan och mycket känner jag igen här från ditt 50-60-tal:)

Var har du fotat hårfriseringen tro.. skulle va kul att veta var du hittar dina bilder.

Ha de bäst..

18 Lisa:

skriven

Jag hittade hit när jag googlade efter 50tals porslin för nåt år sen och blev kvar här. jag läser några gånger per vecka och läser faktiskt mest för att lära mej. Jag har din blogg lite som "ett uppslagsverk" och vet att om jag bara letar bland dina inlägg så får jag tillslut svar på det jag funderar över:)

jag tycker alla inlägg är lika roliga, fast de som innehåller fakta och bakgrund om "föremålen" gillar jag bäst, eftersom det är därför jag läser här. Du har "gett" mej historia till så många saker som båda jag själv, och den runt omkring mej äger, det är ovärdeligt, (och skönt, man kan vara "lat" -du har ju redan svaren åt en:). Sen gillar jag att briljera med kunskaper, och tack vare dej får jag göra det också:)

19 Gunnel:

skriven

Jag hittade femiotalsjakten genom min väninnas blogglista. Jag är intresserad av allt som rör 50-talet, eftersom det var det årtionde när jag var ung och var ute på jakt. Fann vad jag sökte och gifte mig 1960. 50-talet är för mig, ren och skär nostalgi.

20 Benny:

skriven

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade femtiotalsjakten, beror det på att jag är gaggig eller..?

Jag läser alla inlägg, i princip varje dag.

Jag gillar allt, men 50-tal mest såklart, reklamen älskar jag, likaså inläggen från kafeer mm. Eftersom jag själv skriver om fynd, så är det också kul att läsa om dina grejer! Jag brukar mest kommentera om glas och porslin, men ibland om annat.

Den faktabaserade, granskande journalistiska vinkeln är också skön och kanske den största orsaken till att jag återkommer oavbrutet :-)



Själv har jag blivit en samlare av prylar, nästan till en gräns att jag snart måste bestämma mig för var det ska leda. Jag vill egentligen ha ett lagom urval till hemmet, men har svårt att skiljas från mina grejer och kan absolut inte undvara jakten på ständigt nya fynd...

21 Grandprix63:

skriven

Det var ett tag sen jag först hittade hit men det var ett inlägg om burkar från en loppisvända du gjort. En av burkarna kom från Lindesberg och på den vägen är det. Kan det vara 1½-2 år sen?



Jag är inte inne här varje dag men jag håller koll ändå.



Fordonsrelaterade inlägg, gammal reklam och annonser är alltid trevligt att läsa om men jag tror inte jag saknar nåt eller vill ha mindre av något ämne.

Du gör ett bra jobb!

22 Anta Snaque:

skriven

1. Hittade din blogg på en annan blogg och blev genast fast. Sedan dess kan man klicka vidare till "Femtiotalsjakten" från min blogg.



2. Ett par gånger varje dag, dels för att läsa mer ingående och titta på bilderna igen, dels för kolla alla trevliga kommentarer.



3. Allt är intressant. Du skriver bra, kunnigt, informativt. Och du har fina bilder. En extra mysig känsla infinner sig när man känner igen saker och ting från barn- och ungdomsåren.



Tack för en jättebra blogg!

23 Amanda:

skriven

Hej!

Jag hittade din blogg för ganska länge sedan, jag tror att det var en annan blogg som tipsade om dig... Jag brukar inte kommentera, har kanske bara gjort det två gånger innan, även fast jag läser din blogg varje dag. Jag gillar verkligen din blogg för jag älskar 50-tal. Jag gillar också dina bakgrundsfakta, dina trevliga bilder och fina loppisrundor. Jag bor i en liten stad i småland där det är lätt att fynda 50-tal till mycket bra pris. Min favorittidning är antikens värld och alla färger är mina favoriter. Jag gillar också att du vet så otroligt mycket, ett riktigt föredömme!!



/Amanda aka fröken pimpinell

24 Liina:

skriven

1. Oj. Det minns jag inte. Skulle inte förvåna mig om det var Kicki som drog hit mig =)

2. Hade ett uppehåll på några månader när jag blev illa trött på den rss-läsaren jag hade och innan jag skaffat en ny. Men nu kollar jag rss-läsaren ett par gånger om dagen och är det uppdaterat här läser jag. Ibland kikar jag in från jobbet med.

3. Om fina grejer och sånt jag känner igen. Men det mesta av det du skriver är mer eller mindre intressant =)



4. Hm. Jag heter Liina, bor utanför Västervik. Gillar att samla på gamla grejer (bla barnvagnar) och fynda på secondhand (har också jobbat på några secondhander). Annars gillar jag att skriva och fota och sy och sitter nog alldeles för mycket vbid min dator =)

25 Miss Meetah:

skriven

Jag minns inte hur jag hittade hit, men jag läser i princip varje inlägg eftersom jag har femtiotalsjakten i min blogglista och går igen den på jakt efter nya inlägg i stort sett dagligen. Loppisfynd tycker jag är jätteroligt att läsa om, fast jag blir lite avundsjuk eftersom jag sällan lyckas loppisfynda på samma sätt! Jag är 29 år, har varit "smygvintage" länge men börjar så smått blomma ut... :) Är dock mer för femtiotalets mode och frisyrer än inredning egentligen, eller rättare sagt, jag älskar att se på de gamla härliga, roliga, småtokiga och snygga sakerna men skulle ha svårt att få många av dem att passa in i mitt eget hem. Får alltid en härlig tidsresekänsla när jag läser den här bloggen! :)

26 Cinna:

skriven

Hej Libby!

Har lite datorkrångel och kan bara vara inne kortare stunder. En sådan stund satsar jag nu på femtiotalsjakten....abstinens:)

Förresten Tror jag hittade dig via någon annans blogg någon gång i november när jag satte igång bloggandet.

27 Christin:

skriven

Jag minns faktiskt inte hur jag hittade hit först men fastnade direkt och kikar in nästan varje gång jag öppnar datorn, dvs så gott som dagligen.Det är alltid trevligt det du visar och skriver om vare sej det är loppisfynd, reklam, nostalgiska upptäcktsfärder eller annat. Hoppas du fortsätter i samma stil länge länge !

28 Maja:

skriven

Hej, Libby!



Jag hittade femtiotalsjakten genom ett google-sök för något år sedan. Minns inte vad jag sökte efter. Numer besöker jag FJ minst en gång om dagen. Inlägget om kokböckerna var nog min favorit hittills:-) Men jag tycker att allt du skriver är läsvärt! Om jag får välja föredrar jag nog dock dina inlägg framför gästinläggen... Skulle vara roligt med inlägg om husgeråd, plastföremål och prickigt porslin:-)



Tänkte fråga dig om det är ok att jag lånar bilden på mormorsfilten, från ditt filtinlägg? Länkar givetvis tillbaka till dig i mitt inlägg! Jag ska nämligen skriva om mormorsrutor imorgon och jag tyckte att färgerna på "din" mormorsfilt var helt fantastiska!



Vårhälsningar från Maja!

29 Annica:

skriven

Hej!

Jag sökte på 60tals-tyger och hamnade hos dig, tyckte sidan verkade bra och läste en hel del... Jag läser varje inlägg men har inte länkat till dig..än:) Är det ok att göra det? Jag gillar dina loppisvändor och cafespaningen, men allt är bra.

Mvh Annica i Hunsen

30 Ellika:

skriven

Hej!

Jag hittade din blogg via någon annan blogg, har ingen aning om vilken. Din blogg läser jag varje dag och jag gillar alla dina inlägg men kanske reklaminläggen lite mer än de andra.



Jag är 22 år gammal, har just tagit min juristexamen i Lund och köper inte så mycket inredningsprylar eftersom jag går på studentbudget ;) Då är det extra bra att kunna njuta av andras...

31 Larsson:

skriven

Minns inte hur jag hittade Dig... men det är länge sedan nu. Jag läser Din blogg varje gång det kommer något nytt... det roligaste är nog att läsa om mer lite sällsynta 50-talsgrejer, grejer som bara kaunde finnas på 50-talet. Min käpphäst är annars att påpeka för alla så fort jag hinner hur det INTE var på 50-talet...

32 Audrey Fenn:

skriven

Jag har kommenterat nån gång, men svara ändå...



Jag hittade din blogg någon gång i vintras, februari kanske, när jag en fredag kväll googlade på den italienska keramikern Aldo Londi. Jag tror aldrig att du har skrivit om honom, men jag satt och läste bloggar och länkade mig vidare. Till slut hamnade jag här och sedan dess är jag fast.

Jag läser dig dagligen, jag har dig i min prenumerationslista.

Mest gillar jag när du skriver om loppisar/loppisfynd, jag tycker också om när du skriver och visar bilder från olika stadsdelar och städer.



Hälsningar

Audrey Fenn

33 kicki:

skriven

Jag minns inte, men jag misstänker att jag googlade nåt designigt - porslin eller textil antagligen.



Följer ditt rss-flöde så jag läser så fort det kommit nåt nytt och jag har tid att gå igenom flikarna i Netvibes.



Jag kan inte bestämma mig för nån speciell kategori jag gillar mer än andra, bara det är fina bilder på roliga prylar. Igenkänningsfaktorn är inte att förakta, men samtidigt är det roligt att lära sig helt nya saker om gamla prylar oxå... Men förortsbesök vill jag ha några fler av, jag är otroligt svag för 50tals-arkitektur.

34 margaretha:

skriven

Minns inte hur jag hittade dig - förmodligen via en annan bloggs blogglista. Eftersom du finns med på min blogglista, kvistar jag över när jag ser att du har ett nytt inlägg.

Mycket, mycket av det du visar känner jag igen från barndomen.

Margaretha

35 Åsa Hellström:

skriven

Hej

Jag sökte efter ett 50-tals mönster på porslin o hamnade här och jag fann vad jag sökte. Sen dess läser jag din blogg varje dag. Har märkt den så jag får upp nya inlägg. Inredning, 50-talsprylar och loppis är diametralt motsatt till vad jag gillar - men jag tycker oerhört mycket om din blogg och de inlägg du gör. Det är snygga bilder, roliga bilder, fyndiga inlägg och smakfullt. Jag ser detta som mitt magasin som jag (annars) läser i soffhörnet.



Tror jag följt din blogg i 6 månader nu. Har tidigare gjort ett pyttelitet inlägg men inte mer. Tyvärr.



Men tack för att du förgyller min vardag.



Hälsningar

Åsa Hellström

Malmö

36 Libby:

skriven

TILL ALLA som kommenterar: Oj, vad roligt det är att läsa era kommentarer! Jag ska göra statistik sedan, på hur många procent som föredrar olika typer av inlägg.

Ni som undrar om det är okay att länka/låna bild - ja, det är alltid roligt att bli länkad till och det är alltid okay att låna bild/er till ett eget blogginlägg bara man 1) frågar först 2) länkar tillbaka hit.

37 ullan:

skriven

Jag googlade på femtiotalsmönster, kläder eller vad det nu var.Och hittade dig. Fantastisk blogg, är inne varje dag eller så ofta jag kan.

Älskar de fina bilderna på alla dina fynd o loppistipsen. Järnaffären i Hökarängen är fantastisk!

Jag gillar allt halvgammalt, måhända ett arv efter min mamma som nu är 87 år. Mitt första fynd, en plåtburk, ropade jag in på nån skum auktion ute på universitetsområdet här i Stockholm. Det var en gammal professor, tror jag, som hade dött och asken låg i en låda tillsammans med andra grejer. Jag var där med min mamma och var väl 14,15 år. Burken står än idag väl synlig i köket.Vi spanar fortfarande ibland tillsammans,mamma och jag,senast på Myrorna i Sumpan.

Idag ser jag till min STORA förtjusning min gamla nedlagda sommaraffär!! Den i Söderby. I vår familj även kallad Vårtan eftersom handlaren hade en enorm vårta under ögat. Vårtan klämdes ju ihop av hans glasögon och sånt kan man ju inte låta bli att titta på när man är 5,6 år. Har min mamma berättat men jag kommer också ihåg minsann. Även de fina stora glasburkarna med karameller i. Jag kommer även ihåg de två systrarna, den ena lite mer sur än den andra, som hade affären på 70 och 80-talet. Man visste aldrig vem som var vem förrän damen ifråga öppnade mun. Jag har många gånger undrar om butiksinredningen och alla gamla grejer finns kvar. Vi hade 6 kilometer att cykla innan vi kunde få vår belöning i form av en isglass. Kanske stötte du och jag ihop nån gång på trappan!

Vi ses i Älmsta eller Norrskedika!!!

38 Ann-Charlotte Åkesson:

skriven

Hej!

Och tack för en underbar blogg! Jag är själv tokig i femtiotalet, och i loppisar. Går in på din blogg varje dag och hämtar inspiration och fyller på mitt "feel-goodkonto". -"Sitter du där och dreglar nu igen!" säger min man.

Jag hittade din blogg när jag googlade på femtiotalet, det är ju över ett år sen nu, och efter det har jag varit inne varje dag!

Hälsningar Ann-Charlotte Åkessom, Rimforsa

39 SaraMay:

skriven

Hejhej!

Jag läser ju såklart! Vet dock inte hur jag hittade hit, genom nån blogg. Kollar nog någon gång om dagen. Jag gillar inget mer än något annat, tycker det e en skön mix av personligt, informativt och snygga saker! I like! HHa det bra! Glad Påsk!

40 Elisabet:

skriven

Nej, jag kommer absolut inte ihåg hur jag hittade hit och eftersom du finns i min länklista, tittar jag in lite då och då, inte dagligen, utan när jag kommer ihåg det.

Att du är så himla produktiv, det är gillar jag mest av allt och att du tar fina bilder också.

Det är lite som att läsa en heminredningstidning.

41 Åsa:

skriven

Jag hittade hit för att jag sökte på 50 talsbloggar. Jag älskar att se på bilder på gamla tidningar och möbler och fantiserar om hur jag skulle ha det om jag levde på 50 talet.

Jag har också en tävling just nu http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14424620

Jag kollar in då och då..

42 Anonym:

skriven

Jag hittade hit i julas när jag googlade Focus Deluxe-bestick. Sen blev jag fast. Jag älskar blandningen av loppisfynd med tillhörande historier, designhistoria, 50-talskuriosa, och dina utflykter! Du har fått mig att återupptäcka min uppväxtstad Stockholm med alla fina förorter. Det känns verkligen som att du brinner för det du skriver om, och din entusiasm smittar av sig!



Jag är 28 år och jobbar som designer, och har stor kärlek till 50&60talsdesign. Att läsa din blogg är en väldigt trevlig stund varje dag, och jag har lärt mig massor!



Det bör också tilläggas att bloggen är väldigt snygg i all sin enkelhet.



/Helena

43 JJ:

skriven

Jag hittade din blogg den 25 Mars förra året. Det vet jag eftersom jag skrev om det på Retroforum. När jag sökte efter roliga retrobloggar så hittade jag hit. Jag kollar varje dag om jag inte är bortrest. Gillar bäst saker, inredningar och byggnader som är väldigt tidstypiskt 50-tal (hötorgsskrapan var en höjdare - i dubbel bemärkelse). Tyckte även att det var kul att få äran att gästblogga här.

44 khina:

skriven

Hej Libby!

Hittade nog din blogg genom en notis i tidningen riksettan. Kollar däreter den dagligen.

Bra bilder och informativa inlägg gör att alltid lär man sig något nytt.

Vi,jag och min sambo, lever helt i 50-60tal med några få undantag.( FärgTV, dator och micro.) Hela hemmet är inrett stilenligt. Bilen är en 60a Impala, alltid klädd i något 50tal, min frissa är 82 år och har fortfarande sin salong igång och hon kan klippa oss rätt... Jag älskar att gå på cafe´så i fjol köpte jag ett komplett 50talsfik så att vi och våra vänner kan fika när vi känner för de´. Din blogg ger mig alltså ännu mer inspiration och kunskap med bra variation på innehåll.

45 Emmy:

skriven

Jag letade efter inspiration till inredning i femtiotalsstil och hittade din blogg genom google. Sen sträckläste jag den flera kvällar i rad. Kunde inte sluta!



Jag kikar in flera gånger i veckan, helst varje dag om jag hinner surfa. Är alltid på jakt efter inspiration nu när vi om-inreder vår andrahandsetta.

Jag fastnar mest för inläggen med bilder från gamla inredningstidningar, hemma-hos-inlägg och inlägg med bilder från loppisar. Det kanske, eh, var typ allt som du brukar ha med... svårt att välja en favorit.



Jag själv bor tillsammans med min sambo i en andrahandsetta i Farsta, Stockholm. Jobbar i butik, rider och nu - inreder. Gillar verkligen 50-,60- och 70-talsstilen, både i kläder och inredning.

46 Rutan:

skriven

En dag fann jag länken hit, jag minns inte var, och kände mig som hemma. Hemma hos mig, hemma i mitt barndomshem... Sen hade jag turen att vinna en Volvo PV i en tävling du hade!



Jag läser allt - varje dag!

47 Annelie:

skriven

Hade Loppis förra året och det kom in en kund och tyckte att vi hade trevliga 50/60-tals saker och då sa hon till oss att vi skulle kolla din blogg och det har jag gjort i stort sett varje dag sedan dess och det är nog ca 1 år. Man lär sig något nytt varje gång man går och läser. Är intresserad av allt som berör 50/60-tal, möbler, porslin, glas och mycket mycket mer. Beundrar din energi av både text och bilder. Blir alltid glad av att gå in och läsa din blogg. Tack för trevlig läsning.

48 Jasmine:

skriven

Jag hittade hit när jag googlade Magaloppisen i Solna i höstas (i helgen är det dags igen!). Fastnade och nu läser jag varje morgon. Min inredningsstil rör sig i spannet 50- till 70-tal så jag gillar helt enkelt alla dina inlägg, kul att få tips om loppisar som man inte visste fanns.



Stort tack för en intressant och extremt uppdaterad blogg, men ett ännu större tack för det inlägget som du skrev efter det här! Har länge letat efter en servis som känns "jag" och nu vet jag vad jag ska leta efter: "Gefle Agneta" ska få ta plats bakom skjutdörrarna i mina köksskåp från 60-talet.

49 Nostalgimacken i Bergkvara:

skriven

Vilka vi är..? jo Maja och jag David är samlare ut i fingerspetsarna och Nostalgimacken är vårt lilla krypin där allt möjligt samlas.

Majas dockskåpsamlingar har dock intagit huset för dom varken får eller vill inte vara i macken:)

Och klart att man läser 50talsjakten, se bara bilderna från caféet, dockskåpet alltså Maja studerade mkt intresserat.

Tack för en mkt intressant blogg!!!

50 Annmari Nyzell:

skriven

Det var Tuse, min katts bästis, som tipsade mig om din blogg.

Jag jobbar med musik och kan inte fotografera. Men målar ganska mycket på fritiden.

Jag läser blogg precis som man förr läste damtidning och köpte dito. Beundrar fina bilder och läser åsikter och tankar som man instämmer i eller retar sig på.

Dina foton är något extra. T ex skyltdockan i den gamla frisersalongen. Du har gjort en Carl Larsson där. Anna Krax "gör vågen"

51 gewe:

skriven



letade på nätet efter upphovet till något 50-talsföremål,och hamnade här!

informativt, överraskande, opretantiöst, kunnigt - och så trevligt att hitta ett forum som uppskattar 50-talsdesignen och där man ständigt lär sig något nytt! jag tittar in här mest varenda dag!

52 Cicci:

skriven

Hejsan!



Cicci heter jag, och bloggar om saker som jag tycker är fina eller på annat sätt tycker om.



Jag hittade din blogg för ungefär ett år sedan och har följt den troget sedan dess! Prenumererar via bloglovin, så det blir nästan varenda dag som jag läser. Minns dock inte hur jag hittade hit... Jag har tidigare kommenterat någon gång då och då, men det har inte känts så roligt när man varit anonym. Det är mycket roligare att kommentera nu när jag äntligen skaffat en egen blogg!



Jag tycker så mycket om din blogg för att du har en perfekt mix av allting, är generös mot andra, har inspirerande & lärorika reportage och kan bli sådär fånigt till dig över ett fynd som bara loppisfantaster kan bli!



53 Wirigs:

skriven

Hamnade här första gången när jag letade Gefle-porslin. Läser bloggen varje dag och gläds åt vackra bilder och trivsamma kommentarer.

54 Ankan:

skriven

Hittade hit tidigt i somras när jag letade efter något 50-tals aktigt, misstänker att det var en burk eller pall. Nu läser både femtiotalsmamman och jag hängivet din blogg varje vecka! Gillar starkt 50&60-tal, glas, inredning och loppisfynd.

Tack för underbar läsning och en utmärkt femtiotalsjakt! :o)

55 Helén:

skriven

Jag hittade din blogg från en annan blogg som tipsade om dig, kommer inte längre ihåg vilken. Jag prenumerar på femtiotalsjakten via bloglovin' och tittar in till dig så gott som varje dag. Din blogg har verkligen väckt mitt intresse för 50-talet, nu letar jag själv grejer från femtitalet när jag besöker loppisar. Jag gillar att du har så mycket fakta med om formgivare osv. och att du skriver om allt som hör ihop med 50-talet; möbler, textilier, keramik, porslin... Din blogg är en guldgruva!

56 Sussi:

skriven

Har alltid tyckt om 50 talets inredning, men vaknat tack vare din blogg.. Hamnade nog hit genom Kafferepet eller nån av retrobloggarna. Mitt intresse för retrosaker vaknade.. Nu kollar jag nog din blogg varann eller var tredje dag. Älskar dina skildringar om 50 talshem, cafeer och butiker..

57 Clinen:

skriven

Clinen kallas jag och befinner mig i södra delen av skåne. I närheten av Lund kan man säga.



Jag sökte efter något som hade med 1950-talet att göra på google och hamnade då på din blogg.



Jag prenumererar på bloggen via bloglovin så jag får veta när du gjort en uppdatering. Man vill ju inte missa något inlägg här inne!



Det jag gillar mest? Jag gillar faktiskt allt med din blogg. Jag gillar kombinationen av bra texter och fina bilder. Lättsamt och roligt samtidigt som det är informativt och lärorikt.



Hoppas du får en UNDERBAR påsk! /Clinen

58 anna:

skriven

Jag googlade Gefle Upsala Ekeby eftersom jag hittat en skål med dekoren Vinga. Sen blev jag fast förstås. Jag läser dina inlägg så fort det kommer nya i RSS-läsaren.

Jag tycker väldigt mycket om dina reportage i stil med Blackebergsreportaget (kommer från Vällingby från början), men givetvis gillar jag även loppisrapporterna för det är väldigt inspirerande. Man lär sig väldigt mycket av dina inlägg och är bättre rustad inför de egna loppisturerna!



Glad påsk!

59 Joanna:

skriven

Hej!



Jag hittade hit via en annan blogg med samma inriktning. Gillar verkligen att läsa om alla dina fynd och kika på bilderna som du tagit.



Fick även ett toppentips på loppisar runt Tierp för ett tag sedan som gav ett bra resultat :-)



Tack och kram!

Joanna

60 IdaUlrika:

skriven

Hur hittade jag hit - genom en annan blogg

Hur ofta läser jag din blogg - nästan varje dag

Vilken typ av inlägg tycker jag är roligast att läsa - det mesta du skriver, jag gillar att även det som är udda och kantstött får ta plats

Jag trivs med saker från folkhemstiden, samlar och syr kläder från 40-60-talet.



En Glad Påsk hoppas jag du fått

Kommentera här: