Bara en söt annons...


... så här en mulen lördagseftermiddag i maj. Det är 1950-tal och Husqvarna tillverkar
allt från symaksiner till borstar.


Hittade du någon delfinborste på loppisrundan i dag?
1 Tusse:

skriven

Nagelborste i delfinform - jag smälter!

Hörru Libby, var inge loppisveder i da. Däremot vare nå slags jippo i centrum me hoppborg o minitåg o barnkarusell me ansiktsmålning. Husbandet uppträdde under grön presenning och bestog av dragspel å bas å vid blomsteraffärn stog kören å sjöng så vackert så. Åre kom gubbar i keps i råstia jiipar å freknia kvinnor sålde vasabinötter såre stog härliga till å alla snackade grov södertörnsdialekt.

2 Christin:

skriven

Inga delfinborstar syntes till idag heller :-)

Var på två små ställen och på det ena blev det bl a en Rörstrand Gratinaform/karott med handtag. Läste sen att dom kom 1956.Rätt fin till ett hyfsat pris.

3 randiga tråden:

skriven

Så söt.

4 Anta Snaque:

skriven

Några av dessa borstar är gamla bekanta som tidvis varit en del av mitt liv.

5 Amanda:

skriven

Så fin annons! Med en ros och allt!

6 Moster Mjölgumpa:

skriven

Någon borste från Husqvarna har jag inte. Min kommer från Stockholms borstfabrik. Men ett par solförmörkelseglasögon har jag som tillverkats av Husqvarna. Inte användbara så ofta...

Kommentera här: