Den loppistid nu kommer...


God morgon, måndag! I helgen slog många nya loppisar ut i Roslagen. Jag hann med sex 
stycken på lördagsförmiddagen, for omkring i min lilla bil och njöt av våren och alla skyltar
med "Loppis". Hittade inga riktiga fynd, men några roliga småsaker.
Vasen för fem pix kommer att bli en favorit. Det rutiga förklädet för en tia köpte jag för att
testa om ett tyg i den rutstorleken och de färgerna skulle passa som gardin i köket på landet
(och ja, det skulle det).
I morgon blir det fler bilder från lördagsraiden.

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Catrin:

skriven

ja visst är det underbart att loppisårstiden är här. Jag är peppad och ska bege mig ut på loppisjakt i veckan. Wiiw!

2 amanda:

skriven

Åh så kul, när loppisarna blommar är det ju nästan sommar! Ser fram emot att se fler bilder!

3 Sven:

skriven

På Hötorget igår sa alla att stan tänkte lägga ner söndagsloppisen. Jag hittar ingenting om det i media. Du som är i nyhetsbranschen, vet du något?

4 Libby:

skriven

Catrin: God jaktlycka!

Amanda: Ja, nästan sommar!

Sven: Ska kolla upp.

5 JJ:

skriven

Jag tror att vasen är dansk. Man ser dem ofta i Danmark.



/JJ

6 Clinen:

skriven

Åh, vilken söt liten vas!

Och åh vad jag är avundsjuk på er med körkort och bil :P Loppisletandet blir så mycket enklare och roligare då.

Har jag tur kanske jag kan flörta till mig att få låna en bil av någon i sommar. Min man leka chaufför och jag bestämemr vart vi ska. (Skrattar)

7 Anta Snaque:

skriven

Söt vas och färgglada rutor. Ser fram emot fler bilder från lördagens loppis-"spree".

Ja, marmeladburken är fin. När man ska ge bort något så köper man ju saker som man själv gillar. Och hoppas att mottagaren har (ungefär) samma smak...

Kommentera här: