Här är bonaden jag letar efter

Den här pappersbonaden satt på köksväggen hos min morfar. Jag beskrev den i ett tidigare inlägg,
och Josephzohn berättade att han plåtat bonaden i ett utedass. Bilden är lånad från hans blogg.
Bonde med traktor, bondhustru med barn som kommit ut till åkern med kaffekorg, en Saab
kör på vägen, insjön är vacker i bakgrunden. Fint.
Jag hoppas hitta reklambonaden någonstans, gärna i ett litet bättre skick än den på bilden...
Ett helgtips? Kanske att bakluckeloppisen på Täby Galopp har säsongspremiär i morgon lördag?
Jag har faktiskt aldrig varit där, men ska försöka hinna med ett besök i år.

Trevlig helg!
1 amanda:

skriven

Åh så fin den va! Väldigt idyllisk.

2 kattching:

skriven

vet att vi har några rullar med bonader i stugan som jag kan titta igenom. kanske finns din bonde där...

3 Gila:

skriven

Va?! Inte varit på Täby loppis....där kan du göra verkliga fynd! Har själv stått och sålt där förra sommaren. Jättekul men hann knappat handla själv tyvärr...

4 Lempa:

skriven

Jaa den ser verkligen rogivande ut.

5 Libby:

skriven

Amanda och Lempa. Ja, den är idyllisk och rogivande - men precis så såg verkligheten ut när och där jag växte upp!

Kattching: Ja! Vad kul om du skulle ha den.

Gila: Jo, jag har förstått det. "Problemet" är att under sommarhalvåret ska det till evenemang av gigantisk magnitud för att dra mig in mot stan. Tillbringar så gott som all ledig tid på gården i Roslagen med omnejd. Men jag får skärpa till mig och åka till Täby en lördag, det tillhör ju allmänbildningen att ha varit där.

6 Clinen:

skriven

Den var vacker! Ser ut passa i ett litet kök ute på landet tycker jag. Absolut inte på ett dass hmpf

7 Anna:

skriven

Alltså, jag hittade din bonad på loppis igår. Jag kommer ihåg att jag läste inlägget och tänkte: "haha, oh my god, huuur ska hon lyckas hitta denna på loppis", kändes som ett omöjligt uppdrag. Och igår, i en baptistkyrka, så satt den där uppnålad på väggen! Jag stod och gapade ett tag innan jag plockade ner den. Köpte den med tanke på dig. Vill du ha den? Annars är den fin nog att även pryda min vägg.

Kommentera här: