Sex loppisar före frukost (del II)


Loppis? Ja, hos begagnade bilar-firman Dag Fredriksson Bil AB utanför Norrtälje finns också 
en loppisbod. Men först beundrade jag Grållen från 1949, som just sålts, och en Volvo PV444
från 1950-talet, som är till salu. Jag gillar traktorer, du får se fler om du kollar in inlägget
"Har du traktor är du kung". 


Renoveringsobjekt.


Efter skönhetsupplevelsen ute på gården tittade jag in i loppisboden. Fint stilleben!


Jo, visst har jag förstärkt färgen litet. Funderade på att slå till och köpa
väggklockan, vill ha en sådan till köket i lyan. Men 250 pix fick mig att tveka.
Nu när loppisarna åter står som spön i backen börjar jag bli litet snålare - har ni märkt 
den tendensen hos er själva? Man tänker "nja, den där kan jag hitta mycket billigare
någon annanstans".


En busvass plastkasse stod och lurade i en hylla.
Pris: 100 kronor. 


Här blev det affär. Ytterligare ett underlägg till min samling, 
för facila 30 kronor.


Åhhh, alla dessa bodar och lador som nu öppnar efter vintern! Efter Allehanda Ting hos bilfirman
blev det en uthusloppis till. Min rekordrunda - sex loppisar före frukost - avslutades med en sväng 
in på övervåningen i ett stall. Men där varken köpte jag något eller plåtade.
1 amanda:

skriven

Åh så mycket fint! Gillar klockorna!

2 Tusse:

skriven

Ja, så skall bilar och traktorer se ut!

Jfr http://tussetuss.wordpress.com/2010/04/18/okej-har-kommer/

3 Liina:

skriven

Oh. Johannatallrikar (bakom underlägget) De ser ut att ha lika weird form på de platta tallrikarna som på de djupa. Fattar inte varför de inte har samma form som Milano när de så obvious är släkt. Hade mina djupa Johanna varit i rätt format hade jag gillat dem mer. I de formatet de har är de nästan jobbiga att bära. Man får ont i tummen =)



Rörstrands bästa djupa tallriksform har förresten anemon. Tyvärr har jag bara en sån. Men den används flitigt =)



Och jag gillar gamla traktorer. Vi har förresten ett traktormuseum här i byn... Som jag ännu inte besökt =)

4 Skaffaren:

skriven

Åh, Grålle!!

Min är nu fullt funktionsduglig igen och gör tjänst mellan vedhögen och vedboden. Nu ska jag bara sälja BMW:n och köpa Duett.

5 Libby:

skriven

Amanda: Ja, de var fina båda två!

Tusse: Yep.

Liina: Har inte sett Anemon, tror jag, Ska kolla på nätet. Traktormuseum i byn! Wow!!! Men så där är det ju, man missar det som - bokstavligen - ligger nästgårds.

Skaffaren: Doftar inte Grålle bättre än andra traktorer också? Jag tror det. Duett! Drömbil nummer två! Efter Saab herrgårdsvagn, förstås.

6 Moster Mjölgumpa:

skriven

Nämen ser man på, där är ju min köksklocka...

Kommentera här: