Årets retroklapp?


God morgon, måndag! Hörrni, nu är det dags att skriva önskelista. Så att tomten har gott
om tid att uppfylla våra önskningar. Här är boken som toppar min lista:


Och jag tippar att den blir Årets julklapp
i retrokretsar. Svenska serviser 1950-75,
av Michél Carlsson och Urban Orzolek.
Den verkar genomarbetad, och har
Rörstrands "Bimbo" som omslagsbild.
Bara en sådan sak.

Vad toppar din önskelista?

Trevlig fortsättning på veckan!

1 Liina:

skriven

Mina bimbotefat är perfekta kattmatskålar... =)



I julklapp ja...

Den boken vore kanske inte helt fel.

Annars önskar jag mig en reflexskärm (att ha till mitt fotande) Eller andra fotoprylar. Och gamla barnvagnar. Men jag tror inte jag får några. Folk tycker jag har tillräckligt många ändå =)

2 Audrey Fenn:

skriven

jag gillar den skarpt. Den känns verkligen genomarbetad och så är den grymt snygg.

Det enda jag inte gillade är priskuranten över vad tallrikarna kostar.

3 Skaffaren:

skriven

En sitt-och liggbräda. Då kan man ligga under Duetten och få moderskänslor.

4 Tusse:

skriven

Ja vad skall man önska när man redan har allt - till och med det eftertraktade skrivbordet med inbyggd harpa :-)

5 Matilda:

skriven

Like!

6 The StarChief:

skriven

Snyggt jag har faktist ett par justa galoscher från

50-talet

7 Cecilia:

skriven

Den har jag önskat mig av tomten! xD

Kommentera här: