Tokig i 50-talsmönster!


Ja, så är det. Därför snokar jag till exempel längst ner i en loppiskorg med dukar för att
jag fått en skymt av en hushållsrulle lindad med en remsa mönstrad plast. Antagligen rullade en husmor
på 1950-talet en duk kring rullen, för att duken inte skulle skrynkla i linneskåpet.
Jag tar loss plasten och beundrar mönstret. Lägger upp 10 pix.
Tänker: Det här blir en glad bild på bloggen.
Så: Enjoy! Alla ni som liksom jag älskar 1950-talets färg och form.
1 Clinen:

skriven

Du har rätt. Verkligen ett glatt och snyggt tyg! Påminner om någon vas jag har här hemma =)

2 Randiga Tråden:

skriven

Snyggt, den är bara så fin. Jag gör likadant, rotar i botten, hittar ibland något, inte så ofta nu.

3 Skaffaren:

skriven

En höjdare, på min ära!

4 Gina Americana:

skriven

I love how Swedish ladies back then took such great care of linens by rolling them around a paper roll. It warms the heart!

5 Lisa:

skriven

Fint! And Gina Americana, my mum still rolls the tablecloths like that... It wouldn't surprise me if she has rolls with similar plastic on...

Kommentera här: