Nej, inte en rya till


I dag tillbringar jag dagen på Antik & Kuriosa-mässan i Kista. Det blir bloggträff
och förhoppningsvis något roligt fynd. Men en sak är klar: Inga fler ryor. Jag har två stycken i lyan,
båda köpta på Antik & kuriosa. Ryor är inte min grej, de dammar igen, tycker jag.
De båda jag har ska med tiden ut.
Men Tabergs nyhet "Skansen" från tidigt 1960-tal var ändå väldans tjusig.
Eller hur?
1 Ebba:

skriven

Jag håller med. De är jättefina (jag har en jättefin i olika blå toner i källaren), men oj vad de samlar damm! Jag är inte en sån som dammsuger flera gånger i veckan, snarare mer sällan än en gång i veckan, ehum.... Är man en dammsugarälskare kanske det går bra med ryor! Jag bor i Akalla, men jag får se om jag hinner till Kista, hela helgen är uppbokad!

2 Skaffaren:

skriven

Mina föräldrar hade "Skansen". Jag hade ingen aning om vad den hette förrän nu. :-)

3 Lybtar:

skriven

Önskar att vi var där också. Ser fram emot alla blogginlägg om mässan.

4 Clinen:

skriven

Du får gärna visa dem och eventuellt sälja dem till mig då! ;) Jag är sugen på en men lyckas inte hitta någon snygg. :P

Kommentera här: