Ticka fick folkhemmet att ticka (Kistamässan del II)


De vackra Ticka-reglarna skrev jag om här, när grannen sålde sina billigt till mig (nej, de har
inte kommit upp än...). Jag har sett andra Tickaprodukter också, men inte någon väg
- förrän på Antik & kuriosamässan i Kista.


Här har det vägts en del vetemjöl och andra specerier.
1 Randiga Tråden:

skriven

Kul med vågar, jag har likadan plus tio andra, verkar inte klokt men det har bara blivit så.

2 Marika på Odlingspyssel:

skriven

Haha vad roligt att du köpte grannens skåphandtag. När jag fick min första lägenhet, i ett 50-talshus, så skulle min värd precis byta ut hela köket. Jag bönade och bad om att just mitt kök bara skulle målas om och att jag skulle få behålla just de där handtagen, specerilådorna och orginalgolv. Han tyckte jag var mer än lovligt galen men jag fick som jag ville. (Hela områdets kök revs ut sedan, bara mitt blev kvar)

Kommentera här: