Skäll inte - men här är veckans kitsch


Kuvertaskfat, årtal okänt. Ett av inköpen på Frihamnsmässan för några
veckor sedan. Jag tänkte att de (jag köpte två, 60 pix/st, hos Leva Antikt & Modernt) 
får vara flingsaltskålar, nu när rökning vid middagsbordet känns sorgligt passé.
Men tjusigt var det, på den tiden då man ställde fram kuveraskfat och bjudcigaretter.
Undrar bara varför vovvarna är så dystra?
1 Anta Snaque:

skriven

Inte undra på att vovvarna är dystra, med tanke på all passiv rökning som de fått stå ut med.

2 Lybtar:

skriven

Inte säker på att jag tycker att det är snyggt ens en gång. Får komma tillbaks och titta på bilden igen och igen så kanske de växer på mig.



Tror också att hundarna är ledsna till följd av all passivrökning.

3 Sari:

skriven

On last weeks fleamarket I saw something similar but in a vase-version. My boyfriend did not let me buy it though :-(

4 Gunnel:

skriven

Himmel så söta. Anta Snaque har den absolut rätta förklaringen till deras sorgsna ansikten.

5 Randiga Tråden:

skriven

Jag har något liknande, det står Japan på baksidan. Står det något på din? Jag ska fota och lägga upp dem genast.

6 Skaffaren:

skriven

En testprodukt innan man lanserade linjen med tavlor föreställande gråtande barn?

7 Eli:

skriven

Anta Snaque: :-)

Lybtar; Inte ens jag som köpte dem är riktigt säker på att jag gillar dem...

Sari: :-)

Gunnel: Jaaaa... är de söta?

Randiga tråden: Det står ingenting under.

Skaffaren: Haha, ja det är en bra teori.

8 Femtiotalsmannen:

skriven

Vilket härligt kuvertaskfat (vad betyder det egentligen?) Hundarna är fina, så känns det ju ibland.

Och vad gäller Bukowskis moderna så är det Olle Baertling jag vill ha med mig hem.

9 Eli:

skriven

Femtiotalsmannen: Ett litet askfat vid varje kuvert. Och ja, den Baertlingen vill man ha!!!

10 Stora L:

skriven

Åh så söta!



Håller med om att middagarna var lyxigare förr med bjudcigaretter. Köpte mig en ask för bjudcigaretter i somras. Teaklåda med kristallock! Hos mig blir det dock ingen rökning utan den tjänar som förvaring av smycken...

Kommentera här: