Har skaffat en katt till


Miau! Jag vill ut på balkongen och sola!
Katten är min andra stora i järnsmide, den första har funnits med sedan barndomen.
Jag hittade henne på Antik & kuriosa. Priset var 300 pix, så jag tvekade litet, men kände
att det här nog skulle vara ett av de där köpen man ångrar om man inte gör det.
Nu blir jag glad varje gång jag tittar på katten, som kommer att få
stå i en läshörna i nya lyan och härbärgera de senaste tidskrifterna
på sin lilla hylla.
En fråga kvarstår: Är denna katt från Ystad-Metall, liksom min andra?

Fler katter i inlägget 50-talskatten hade mer klös.
1 Benny:

skriven

Jag skulle tro det, det finns i alla fall så här stora och onekligen är den ju väldigt lik! Snygg!

2 Tusse:

skriven

Kontrollera metalltrådens diameter samt ytbehandling. Har den gummifötter, jämför även dessa. Stämmer allting ökar sannolikheten att katterna har samma ursprung.

3 Anta Snaque:

skriven

Både MIAU och WOW! Vilken snygging! Väl värd 300 SEK.

4 Femtiotalsmannen:

skriven

Härlig katt. Ska absolut vara i solen.

5 Clinen:

skriven

Underbar katt! =)

6 Linda:

skriven

Så fin! Det har kommit mycket läckert från Ystad Metall, jag skulle gärna fynda en kyckling- eller tupp-ljusstake med glasinlägg därifrån nu till påsk!

7 Sam:

skriven

Jag skulle säga att det e en Ystad till 95% då den har allt som alla de andra kissarna har och just detta ansiktet är mycket som grytunderläggets uttryck.

8 Anna:

skriven

Man kan aldrig få för många katter! Det här var ett riktigt praktexemplar. :)

9 The StarChief:

skriven

Slipper kattlåda.

10 precis en sån:

skriven

Är nästan säker på att det är Gunnar Ander och Ystad Metall.

11 Katrin:

skriven

Jag är inte lika säker på att det är Ystad metall.

Utseendemässigt skiljer det en del.

På YM kissen är huvudet ovalt, ögonen går en bit utanför huvudet och deras kissar har träkulor på tassarna.

Kulorna kan förvisso ha försvunnit under åren, men jag har sett andra kissar som skiljer sig från YM, så det fanns nog mer än en producent.

De annonser från YM jag sett har det bara funnits stor och liten ljusstake, gånggång och tidningsställ i form av kissar och de har samma utseende.

Men. i vilket fall som helst är din kisse jättefin!

12 ida somfan.:

skriven

oj, här var den. så jääääkla snygg!

Kommentera här: