Affischkonst som lyfter


Godmorgon, tisdag!
Vill bara visa en snygg 30-talsaffisch, från ett flygmuseum i Finland som jag ska
göra ett inlägg om framöver. Jag gissade först att motivet är domkyrkan
vid Senatstorget i Helsingfors, men är osäker?

 
1 Randiga Tråden:

skriven

Så vacker, påminner mig om första gången som jag komm till Bromma flygfält som barn.

2 David:

skriven

Jag ser vart 80-talets inspiration kom i från!

3 Linda:

skriven

Snygg! Jag såg en jättevacker affisch för en bridgeturnering på en loppis men hur fin den än var så vet jag inte om jag vill ha en affisch för just en bridgeturnering..?

4 monamie ny blogg!:

skriven

härligt retro!

5 Tusse:

skriven

Nog är det Helsingin tuomiokirkko, joo.

Men räknas Finland till Skandinavien? Själv skulle jag säga Fennoskandia.

Kommentera här: