Jaha, då vet vi var vi ses i dag då...


Eller hur? För i dag måndag släpper Coop sin tredje årgång "Coop Retro Edition", porslin
med mönster "inspirerade av Stig Lindberg". I år har muggen sällskap av ett fat och en skål.
Rätt snygga på bild, återstår att se dem i verkligheten.

Som vanligt gäller begränsad upplaga. Första årets
"Fallande löv"-muggar (bilden) sålde snabbt slut
och återfanns sedan på Tradera. Men...
... 2010 års muggar fanns det många kvar av i min lokala
Coopbutik, veckor efter lanseringen. Vi får väl se hur stort
suget är i år...

Pressmeddelande om årets Retro Edition här.
1 Emelie:

skriven

Åh! Jag springer till Coop idag, det är något som är säkert! Tack för en fin blogg! :)

2 Kickan:

skriven

Coop alltså, tack för tipset. där hade jag aldrig letat :-)

3 Christin:

skriven

I år får det nog vara för min del. Blir inte så frestad av dessa faktiskt.

4 ANNA:

skriven

Se där ja, dom måste kollas in! Tack för tipset :)

5 monamie ny blogg!:

skriven

det får man ju iaf kika in! gillade första årets bäst. härliga färger!

6 Betty Lou:

skriven

den har jag sett i 2 veckor på konsum

7 Anna-Karin:

skriven

Tack för tipset! Var i väg idag och köpte 2 muggar, tyckte de var jättefina.

8 Benny:

skriven

Jo, nog köpte man några, inte så många koppar, men faktiskt tallrikseten, perfekt storlek på den djupa! Ganska snygga, betydligt bättre än förra årets mönster!

9 Eli:

skriven

Alla: Jag tycker nog årets upplaga är snyggare än förra årets.

Betty Lou: Va? Lansering idag, hade de verkligen fått sina grejer för två veckor sedan??

Benny: Håller med om tallrikens storlek!

10 Cecilia:

skriven

Har båda föregångarna men i år kommer jag inte att köpa några. Tycker rent ut sagt att de är fula! :p hoppas nästa års blir snyggare.. hade gärna haft en skål i den första upplagan....

11 Linda:

skriven

Har väl egentligen muggar så det räcker och blir över, men funderar på om inte katterna ska få retrosnygga matskålar... ;)

12 Hanna:

skriven

Ni får gärna berätta om var ni tycker om det nya mönstret i Coops egna medlems-blogg, med layout inspirerad av 50-talet. =)

13 Betty Lou:

skriven

haha ja, flyttade till näckrosen den 16:e augusti och då fanns dom i hyllan.

14 Monica:

skriven

Tack för påminnelse när de kommer:-) köpte igår och tycker mycket om dem, trevliga och stilrena, har förra årets också men dessa är nästan snyggare i design/färger. Enligt vad vi tycker maken och jag:-).

15 Anna-Carin:

skriven

Fula vad ordet! I år får det verkligen vara för min del, totalt misslyckade. Stig Lindberg borde rotera i sin grav. Kvalitén har mycket i övrigt att önska, som det diskuterats tidigare här i bloggen, verkligen synd att Coop slarvat bort chansen att göra något riktigt bra av Stigs så älskade design. Första onmgången var bäst, året där på gick de an. Men året färgställning är ett rent bottennapp enligt min mening. De får stå kvar på hyllan.



A-C

Kommentera här: