Minst 100 retrobloggar finns det


... i alla fall i min blogroll. Jag ställde ju frågan "Hur många retrobloggar finns
det?" Och kommentarerna rasade in, med tips om fler retrobloggar. Nu har jag uppdaterat
min blogroll, och där finns nu 100 retrobloggar (och några andra som jag också följer).
Ja, det startar nya retrobloggar hela tiden. Men, som Allt det gamla goda påpekade
i en kommentar, en del somnar också in. Jag har strukit bloggar som inte uppdaterats
på ett halvår. Några få inaktiva får vara kvar, eftersom de innehåller så mycket
bra läsning. (Bilden: Plåtad på Nostalgicum i Göteborg)


Tre bloggar som ni fick mig att upptäcka, och som jag vill tipsa vidare om
som kryddor i tillvaron:
365 vintage days 
"Den franska damen med den enorma samlingen av vintage såpass stor att den bör räcka
för årets alla dagar", skrev Dahlingitsvintagy som tipsade om denna fantastiska blogg.
Just nu visar damen dagens outfit n:o 172 av 365.
Heléns prylar
"Är man intresserad av Nilsjohan så håller jag på och sammanställer en A-Ö-lista." 
Ja - intressant!
Johanna Öst
"Kanske inte så mkt retro, men hon inreder himla fint och är som ett vandrande
femtiotal hela hon!", skrev Fröken Pimpinell som tipsade.
Vackra kläder, vackra bilder!
1 Cinna:

skriven

Javisst är det häftigt med alla roliga bloggar, uppfinningsrikedomen är enorm. Din håller verkligen hög standard, Eli!

2 Clinen:

skriven

Känner mig träffad :P Hehe. Har tagit semester i sommar. Ska börja blogga igen! Det kommer inom kort. Kram på dig

3 Anette:

skriven

Ja man kan ju verkligen läsa ihjäl sig! Älskar retrobloggar :) Själv har jag varit ganska dålig på att uppdatera min egen nu i sommar...det är tur att ni andra håller igång så jag har något att läsa ;)

4 Flak:

skriven

100 säger du, jag har inte ens försökt mig på att räkna det finns ju massor.

Och man hittar något roligt i dom alla.

5 Linda:

skriven

Kul! jag har bara drygt 70 i min lista men tycker att jag lägger till nya var och varannan dag. Tack för bra tips!

6 Allt det gamla goda:

skriven

tack för att du nämnde mig igen, eli! jag behöver nog en kurs hos dig i hur man länkar. för när jag länkar så kan jag bara kopiera in så hela länken kommer, om jag ska länka till dig så kan jag inte fixa så att det bara står "Femtiotalsjakten" så att den går att klicka på, utan hela adressen är det enda jag kan kopiera in. är du med? det är som när du länkar till något inlägg, då står det bara "här" men om jag ska göra det så måste jag kopiera in hela adressen! förstår du? jag vete katten hur man gör. tacksam för guidning (du har min e-mail också ju)!

7 Linn-Marie:

skriven

underbart....:D

Kommentera här: