Ännu ett par stolar att identifiera


Håller Femtiotalsjakten på att bli Sveriges främsta stolsidentiferingsblogg?
Det kan verka så. Nu senast har kunniga FJ-läsare bidragit med information om
en amerikansk fåtölj och om stolen "Haga". Här är nästa stol att identifiera!
Det kom, som vanligt, ett mejl:
"Jag köpte dessa i somras på en auktion, jag fullständigt älskade dem fast de är lite
skamfilade. Jag har sökt med ljus och lykta var dessa kan vara tillverkade och vem som
designat, men finner ingenting", skriver Lena.

Vem vet något om de vackra stolarna?
UPPDATERING: Stolarna kommer från Tibro, kommenterar Fynddagboken.
Tack!
1 Fynd Dagboken:

skriven

Jag vet inte vad det är för stolar men jag har för mig att jag sett dem förut. Men då hade alla de smala pinnarna en annan färg än resten av stolen. Ska se om jag kan hitta var jag sett dem.

Fina är de i alla fall

2 Jenny:

skriven

Hej! Svenskt tenn har en liknande stol, stol 2025, men den är ej identisk. Jag tror istället att det kan vara Gemla som är tillverkare, jag har sett flera snarlika modeller från dem, underbart nätta och välgjorda! Titta i deras gamla kataloger så kanske de dyker upp!

3 Fynddagboken:

skriven

Hej igen

Om du inte redan vet kommer stolarna från tibro jag har själv köpt 4st som har plåtbricka som det står tibro på

Kommentera här: