Återbesök hos Frisören


Det här är Sarah/Retroella, som nyligen börjat hyra stol på finns på den fantastiskt
vackra salongen Frisören på Hornsgatan 100, Sthlm. Jag gjorde ett bildreportage
där för snart ett år sedan och gjorde "återbesök" häromdagen. 


Här skyltas ofta om i fönstret, alltid roligt att se. Damernas Värld
från 40-tal/tidigt 50-tal och en västtysk vas, om jag inte tar fel. Fint!


Så här trevligt sitter du om du blir friserad av Sarah. Och här ser du bildreportaget
jag gjorde. Och här ser du ett inlägg där tjusiga Miriam som har bloggen Miriams kafferep
besöker Sarah och får håret gjort. Och till sist, här ett reportage i Metro.
– Vanligast är 50-tal. Tjejer med långt hår vill ha uppsättningar och tjejer med kort hår
vill få håret lagt. De flesta killar önskar sena 40-talsfrisyrer med korta sidor och långt
ovanpå huvudet, säger Sarah i det reportaget.

Busvasst!

1 Anna:

skriven

Vad skoj :) Sara kommer ju från Umeå och samma område som jag är uppvuxen, vi har gått i samma skola men hon är några år yngre. Hon har fixat rockabillyklubb här några gånger som jag varit på. Visste inte att hon flyttat till Sthlm. Vet att hon gör riktigt tjusiga frisyrer :)

2 Lisen:

skriven

Men där är det ju, exakt det golvet som jag letat mig tokig efter! Någon som vet var man kan hitta ett liknande? Svartvit-rutiga finns ju lite överallt men jag vill ha precis ett sånt här rödvit-rutigt (eller grönvit-rutigt men det verkar lika svårt det!)

Någon som vet?

3 Clinen:

skriven

Åh, jag måste hitta en bra frisör som kan göra det rätta frisyrerna i lund eller malmö. Det hade varit roligt att få håret snyggt gjort av ett proffs! =)

4 Gila:

skriven

Läste artikeln i Metro. Skoj att det var du Eli som skrivit det !

5 Randiga Tråden:

skriven

Härligt, jag kom ihåg detta från förra året.

6 Eli:

skriven

Anna: Sverige är litet :-)

Lisen: Vet ej, men skickar frågan vidare i ett inlägg så får vi se om någon vet.

Clinen: Ja, jag får nästan lust att 50-talsklippas :-)

Gila: Nä, det var faktiskt inte jag. Den kom till utan min vetskap, men jag blev glad när jag fick veta att den var planerad.

Randiga tråden: Kul!

7 enannanhelena:

skriven

Tjenixen, några stycken! (kunde inte låta bli, blev inspirerad av ditt busvassa inlägg:) Vad fint! Lite barberarfeeling med det röd/vita golvet. Där utförs nog en och annan tupering, fortfarande.

/helena

8 The StarChief:

skriven

Jag spanade oxå in en en gammal frisörsalong idag och ångrar att jag sållde min rosa hårtork från 50-talet.

Kommentera här: