Mon Amie-chock


God morgon, måndag! Marianne Westmans "Mon Amie" är den mest romantiska av alla serviser,
tycker jag. På Antikmässan förra helgen fanns ett helt bord med "Mon Amie". Skönhetschock!
Mina favoritdelar i servisen är den runda koppen (närmast) och de söta äggkopparna med "Marianne
Westman-prickar". Vilken är din favorit?

Trevlig fortsättning på veckan!

1 Stora L:

skriven

Vi har serien som vardagsporslin ute i sommarstugan. Det är så härligt när man sitter ute på altanen en ljummen sommarkväll och äter grillat och färgstarka grönsaker på de blåblommiga tallrikarna. Det finns ju de tallrikar som vara har en "bård" kring kanten, men så finns det ju dem som är helt blommiga - dem är mina favoriter!

2 Angeliqa:

skriven

Åh de ser underbara ut. Svårt att bestämma en favorit.

3 hanna:

skriven

jag tycker den höga kaffekannan va riktigt stilig, och stora kastrullen med lock!

4 Sylvia:

skriven

Jag älskar den bulliga grytan, men har inte lyckats hitta den ännu!

5 Hemmafrun:

skriven

Vilken bild! Jag drog efter andan när jag såg den. Tekannorna är så otroligt vackra!

6 Reponen:

skriven

Fin blogg du har! :)

kika gärna in hos mig också (A)

7 Madeleine:

skriven

mon amie är fantastisk! jag är ju kär i kaffeservisen, men har inget själv än.

8 Ina:

skriven

Åh, jag älskar Mon Amie! Bäst är den fina tekannan som jag också har här hemma!

9 Sandra:

skriven

Också den runda tekoppen. Gillar verkligen formen och den verkar så skön att hålla i, dricka ur. Den jag först fastnade för i serien. Har ingen dessvärre.

10 Nina:

skriven

Jag gillar nog också den höga kannan bäst. Men Stora L, vad härligt det låter med grillat och färgglatt på de helblommiga blå tallrikarna! Det fick mig riktigt sugen på att börja samla på dessa mattallrikar...

11 Eli:

skriven

Alla: Roligt med era kommentarer. Och jag håller med Nina om att grillat på stora Mon Amie, som Stora L berättar om, låter härligt.

Kommentera här: