Ringrostig och tio minuter för sen


Ja, är man det så blir inte loppisskörden större än så här. I dag var Rutgers och min ambition
att hänga på låset kl 10.00 när Pingstkyrkans loppis på Görla i Norrtälje öppnade. Men vi kom dit 10.10,
och då var det jobbigt trångt i gångarna och SÅLD-lapparna duggade redan tätt bland möblerna.
Jag fick i alla fall med mig två Rörstrandskrukor modell mindre, för fem pix styck.
Den söta lilla brickan inköptes för 20 pix på en "bodar hemma på gården-loppis" i Grind. Man kan
aldrig ha för många brickor på landet.


Dagens fyndchans för den som gillar Arabias blå gods. "Sotka" i finfint skick för 25 kr/kopp och fat
och 25/assiett fanns hos Pingstkyrkan. Jag gissar på tio gånger så mycket i antikbutik för kopp och fat,
och Myrorna hade väl tagit ännu mer (ja, det där sista var elakt, men skulle kunna vara sant). Jag gillar
Pingstkyrkans loppis i Norrtälje, det finns godbitar där till rimliga priser och personalen är vänlig.

Men jag får se till att komma i tid - och ställa in fyndradarn på nytt.
Vi hann med två loppisar till utöverPingstkyrkan och gårdsbodarna. Ändå hittade jag bara krukorna
och brickan. Jag känner mig ringrostig...
UPPDATERNG. Rättelse: Jag hade skrivit S:t Erikshjälpen, men det är Pingstkyrkan som driver loppisen på Görla.
Tack, Anneli som rättade mig i en kommentar.
1 form55:

skriven

Fast öppnar de kl 10.00 så bör man vara där minst 45 minuter innan dess. På första stoppet idag ställde jag mig i kön 50 minuter innan öppning som nummer 15 ungefär. Ändå hittade jag ingenting. Men jag har fått reda på att några killar som tidigare stod i kön bland de första nu "hjälper till" där inne och har möjlighet att få köpa innan det öppnar! Så är det tyvärr nu nästan överallt.

2 Randiga Tråden:

skriven

Idag åkte vi till stugan och passerade Görla vid 11 tiden men det blev inget besök där till mannens stora glädje, synd.

3 Ebba:

skriven

Åh vad små brickor är fina och bra! S:t Erikshjälpen är inte den vanliga Erikshjälpen-kedjan eller? Hittar inte butiken bland alla på deras hemsida, så jag antar att det är något annat. Var på Erikshjälpen i Spånga idag, som vanligt är det packat med folk precis när de öppnar och allt bra ryker fort! Så på så vis liknar loppisarna varandra. Det blev ett par 50-talsaktiga blekgråblå mönstrade gardiner i alla fall, för 45 kronor längden. :)

4 Gila:

skriven

Vilken huggsexa det verkar vara. Bara varit med om det en gång i norr. När jag sålde på uteloppis...tror vi var där kl 07.00 för att få bra säljplats. Helt galet men redan då, 3 timmar, innan öppning kom köpare och ville handla...en del var så fräcka att de började rota i lådorna som vi inte packat upp. Usch.

5 Anneli:

skriven

Det är inte S:t Erikshjälpen som har loppis i Görla Norrtälje, det är Pingstkyrkan!

6 Gunnel:

skriven

Det du skrev om Myrorna var inte elakt, det var sant!

7 Johanna:

skriven

Jag håller med dig och ovanstående. Myrorna har fått någon snedvriden prisbild på sina varor. Förstår inte vad den grundas på. Ofta säljs även nyare varor dyrare än i ordinarie butik (tex ikea vattenkannor, iittala ljuslyktor eller stelton kaffekannor med mera). Handlar i princip aldrig där mer. Det som upprör mig mest är att utsatta människor inte har råd att handla på myrorna längre (jag har hört många klaga i butik).

Kommentera här: