Det kom ett pressmeddelande...


... som berättade att klassikern Toy är tillbaka i butikerna. Jag kunde inte
stå emot frestelsen att publicera den glada 60-talsbilden av Alice Babs och dottern
Titti som följde med i pressutskicket. Tydligen sjöng de in en reklamlåt,
"Frisk i mun med Toy". Tuggummit kom 1934 och försvann 1998. En jubileumsupplaga
såldes 2004, då sockerfri precis som den Toy som nu gör ett nytt försök. 


Är relanseringen
av Toy ett försök att casha in på retrotrenden?
Själv går jag förmodligen på flirten med 1940-60-talen, tar det lugnt och tar en Toy.
Främst för att paketet har en snygg grafisk form. Redesignad och därmed med tunnare
bokstäver i logotypen, det brukar bli så, men helt okay.

PS. Tack alla som kommenterat mitt förra inlägg. Ni ska veta att era kommentarer
värmde. Nu blir det inlägg igen, men inte riktigt varje dag än på ett tag.
1 En bok om dagen:

skriven

Glad att se att du har hittat lite blogglust igen.

Jag beklagar din förlust och din sorg.

2 Clinen:

skriven

Välkommen tillbaka! =) Kul att Toy kommer på nytt. Jag tror att jag har hört den reklamlåten du pratar om någon gång. Ganska käck. Får ta och köpa mig ett paket nästa gång jag ska handla.

3 Khina:

skriven

Välkommen åter, både du och TOY!

4 Tusse:

skriven

Välkommen tillbaka, säger jag också.

Jaså, TOY försvann? Men så är det med starka varumärken - de överlever produkten.

Salubrin finns kvar. Albyl dock inte.

5 Randiga Tråden:

skriven

Kul att du är tillbaka, så mycket du orkar och hinner. Ja Toy är saknad det var speciellt.

6 Betty Lou:

skriven

I Pajala säger vi inte tuggummi utan toy oavsett märke :D



Beklagar sorgen

7 enannanhelena:

skriven

Kul att se dig på "blogg-benen" igen! :) välkommen! Kan inte låta bli att dra på smilbanden åt retro-frisyrerna... extra kul att se att dottern, Titti, har ännu större hårvolym än moder Alice!

/helena

8 Catarina:

skriven

Nämen vad roligt att TOY kommer tillbaka. Har faktiskt saknat dem. Minns att de fanns i en vit o en marinblå förpackning. Att det blir sockerfritt är nästan ett måste i dag för att de ska kunna sälja. Ska köpa en förpackning direkt jag får syn på dem i affären :)

9 Cinna:

skriven

Eli! Det var tomt utan dig i bloggosfären, abstinenskänsla. Beklagar förlusten av din far, du får skriva när du kan och orkar. Toy e gott!

10 Gila:

skriven

När Toy försvann så sparade jag ett oöppnat paket. Men i ett obevakat tillfälle så hittade min far detta (i mitt gamla flickrum) och öppnade och började tugga för att snabbt spotta ut...sen kom han och sa att jag hade gamla toy...jag blev riktigt arg...idag kan vi dock skratta åt det :-)

11 The StarChief:

skriven

Gör som reklamen Eli, Ta det lugnt.

12 Linda:

skriven

Härligt att du är tillbaka igen, och roligt inlägg om Toy. Bli alltid så glad när jag ser de härliga bilderna du letar fram till dina inlägg.

13 Elna:

skriven

Här passar verkligen Alice Babs, som var min första idol just på 50-talet. Satt redan som 5-åring (tror jag) och försökte joddla som hon.

En som missat att Toy varit borta ur handeln.

Kommentera här: