Allt det här köpte jag - inte


Så här glada ser vi ut när vi närmar oss dagena första loppis, vi i bloggargänget som är ute
på fyndturné i Dalarna. Nästan lika glada som "Fruktfamiljen" på handduken av Louise Fougstedt.
Handduken hängde tillsammans med flera andra från tiden. Ett par av dem följde med mig,
dem får ni se i kommande inlöägg.


Men oj, vad många fina saker som jag inte köpte i går. Vi avverkade sex eller sju loppisar, varav
nummer två i hällande regn. På Knektplatsen i Rättvik vadade vi i stora sjöar på utomhusloppisen.
V som inte klätt oss i regsntäll och stövlar blev genomblöta. Men vad gör man inte för konsten.
Handduken med strofer ur barnvisor blev kvar, den är sigerad M. Bühler.


Även handduken med "Made in Ireland" fick hänga kvar. Vid det här laget var jag mer intresserad
av vintage-flip-flopsen i ståndet bredvid.  


När det blivit uppehåll bläddrade jag bland en kollektion mycket fina
och hyfsat prisvärda (350 kr för två våder i bra skick) 1950- och 1960-talsgardiner.
Det på bilden och alla de här köpte jag inte:






Jag tycker att den med ljusblå blommor är så söt.


Till sist: Kan ni begripa att jag klarade att motstå den här kudden för 50 kronor?
OCH en svart lampa från Ewå som fanns inomhus på denna vår sista riktiga loppis för dagen.
Men kudden passar inet riktigt in i färgskalan hemma. Och lampan som kostade 240 pix gick inte
att testa.

I dag väntar två utomhusloppisar och förhoppningsvis ytterligare några fler små.
Stay tuned...


1 Monamie ny blogg!:

skriven

Härliga tyger! Fina porslinsfynd nedan!

2 Christin:

skriven

Många härliga saker du inte köpte :-)

Den med barnvisor kunde jag inte motstå i våras :-)

Kommentera här: