Semesterstängt


Även en retroblogg kan behöva vila upp sig. Så med denna bild av mamma, lagom lycklig över
att pappa dyker upp med kameran i tid och otid, annonserar jag sex dagars semesterstängt
på Femtiotalsjakten. Bilden är tagen omkring 1965. Mamma och pappa är på sin årliga semesterresa
med bil till Norrland. Maten lagas på gasolkök (tuben står till höger om mammas fötter) och äts
vid klassiskt picknickbord. Och naturligtvis är transistorn med!


Tältade gjorde mina föräldrar, precis som familjen i annonsen från Allt i Hemmet, juni 1965.
Själv fick jag stanna hemma på gården, där mina storasyskon och morfar tog hand om mig och korna
denna mina föräldrars enda lediga vecka om året.


Så här har Rutger och jag möblerat i vardagsrummet åt dem som lånar vår lägenhet medan
vi är på resa. Så att också de får den rätta 60-talskänslan. Nej, jag skojar bara. Bilden är från Nostalgicum
i Göteborg, värt ett besök, kolla inlägget därifrån.







1 Anta Snaque:

skriven

Hi, hi, det var fyndigt med möbleringen och 60-talskänslan i "ert" vardagsrum! fniss

Jag har också varit med om det där med årliga semesterresor (våra gick söderut), gasolkök, picknick-grejor och äta på någon vackert belägen rastplats. Trevliga minnen.



Ha en mycket välförtjänt och trevlig semester!

2 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Hoppas ni får en riktigt bra semester!!!!!

3 Gila:

skriven

Trevlig semester! Vi ses i höst på någon retrobloggfika tycker jag. :-)

4 loppisfia:

skriven

Haha jag gapade lite av förvåning när jag såg hur ni inrett lägenheten till gästerna, det hade varit något. Hihi. Trevligt semester!

5 Fååglarna:

skriven

trevlig semester, köp inget onödigt bara

6 Linda:

skriven

Hoppas att ni får en härlig och avkopplande semester! :)

7 Emelie:

skriven

Åh vad fint!

8 enannanhelena:

skriven

Alla fnissar åt detta inlägg, av förståeliga skäl :), fniss! Men jag fnissar faktiskt allra mest åt din mamma! Så söt hon ser ut, när hon försöker hukducka? från att behöva fastna på bild.



Hoppas att du/ni får en skön semester!



/helena

9 The StarChief:

skriven

Ha en bra semester

10 Khina:

skriven

Vilken fantastisk fin bild på din mamma och rastplatsen. Den bilden gav en härlig "Back Flash -känsla". Vilken bil hade ni på era semestrar? Vi kuskade runt i en Fiat 1600!!

Ha en välförtjänt semester.

11 Vandrarhemmet Skogsblomman:

skriven

Vilken jättehärlig bild! :D

12 David:

skriven

Hade Mamma högklackerna på i bilden? Happy belated holidays!

Kommentera här: