Ny 1950-talsmusik som får mig att dansa


I går förmiddag twistade jag omkring därhemma. Det var Eva Eastwoods nya skiva "Lyckost"
som väckte min danslust. Kände inte till henne tidigare, har bara sett namnet.
Men blev nyfiken när jag såg det härliga omslaget.
"Det här är musik för alla hopplösa 50-talsromantiker, alla de som hade gett mycket för att få
sätta sig i en tidsmaskin", står det på Eva Eastwoods hemsida. Jag håller med, det här är dansbana
och vokalissa och sommarkväll, sent 1950-tal.
Härligt.

"Ford 56". Min favorit från "Lyckost". Happy dansmusik!

Vad lyssnar ni andra på för 1950-talsmusik (ny eller originalmusik)?


1 Gunnel:

skriven

50-talsfavoriten framför andra var naturligtvis Elvis. Lyssnade även på Connie Francis med "Carolina moon" och "Stupid cupid". Låtar som "Blueberry Hill" och "Vaya con Dios" var också favoriter och är så än i dag.

2 Larsson:

skriven

Schlager från 1950-taler och början på 1960-talet är Larssons musik.

3 Zizzi:

skriven

Jag lyssnar på Siw Malmqvist, Alice Babs, Lill-babs, Lill Lindfors, Nancy Sinatra (Men det är väl med 60-tal), Connie Francis, Elvis, Beatles, Bing Crosby........you name it and I listen to it! Älskar all "gammal" musik!

4 Monet:

skriven

Elvis här också förstås. Jerry Lee och de andra grabbarna. Men ganska mycket svart blues också. På skoldanserna var det självklart "Save the last dance for me".

5 The StarChief:

skriven

Eva e bra, spelar in hos en kompis till mig i Jönköping. Jag lyssnar gärna på the 50,s och 60,s nästa allt.

Har en riktig förtjusning i storbands rock.

6 Skaffaren:

skriven

Det måste bli Elvis även här...

Sen gillar jag Sha-Na-Na.

7 Lempa:

skriven

Mycket Elvis blir det...men den här låten var bra...inte bara för att jag hade precis en sådan kärra. http://lempasblogg.blogspot.com/2010/10/min-ford-fairlane-victoria-2-d-ht-1956.html

8 Emelie:

skriven

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

Kommentera här: