Mors dag


Min mamma, omkr. 1950. Hon är en hårt arbetande husmor i 25-årsåldern, redan mor till två 
odågor (mina äldre syskon). Men jag tycker att hon ser ut som en filmstjärna på promenad inkognito
i en svensk småstad. Jag tror att det kan vara Arboga.
I dag är det Mors dag.
Har den äran, mamma!


UPPDATERING: Femtiotalsjaktens läsare finns överallt
- och de har koll! Bosse mejlar den här bilden från Rådhusgatan
i Arboga, tagen i dag. Och det råder ju inget tvivel,
det var här pappa fotograferade mamma då för cirka 60
år sedan. Tack, Bosse!

NU återstår bara frågan: Vad är det för bil vi ser på första bilden?
Standard Vanguard, tror Bosse.
1 gunnel werelius:

skriven

vilket fint kort!

2 Lempa:

skriven

Kul med då och nu bilder!

3 Larsson:

skriven

Nej, jag går bet på denna.

4 Monica:

skriven

Oj så roligt att ha och se för dig! Vad fina alla var på den tiden, i kostym och allt på promenad, då när ekonomin inte var så lysande som nu men våra föräldrar kunde göra så mycket av litet. Fin din mamma är, en filmstjärna i Arboga:-)

Kommentera här: