Bloggkaffe


Man ska inte förakta små sår och fattiga vänner, brukade mamma säga när jag
var liten. Inte små uddakoppar heller, skulle jag vilja tillägga. I vårt 1950-talskök
tronar en 2000-talets espressomaskin. Till en enkel espresso under bloggandet
är loppiskopparna för 3 kr/styck perfekta.
Här är favoriten för tillfället, "Delikat" (Rörstrand).

Vad dricker DU ditt kaffe ur just nu?
1 Anna:

skriven

Kaffet ska drickas ur "Mon Amies" höga öronlösa mugg. Och så här års gärna framför vedspisen.

2 DeBeer/Erica:

skriven

Kör med kokkaffe och mycket mjölk så det får bli olika dekorer varje dag på koppar i modell AU från Gefle :-)

3 Jenny:

skriven

Jag dricker mitt kaffe från mockabryggare och med massor av varm mjölk. Koppfavoriten varierar, men just nu dricker jag det helst ur samma kopp jag dricker te ur, och som jag visat upp här ganska nyligen :)

http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/2011/10/hur-intar-du-ditt-kvallste.html

4 khina:

skriven

Jag nyttjar alltid grön Ceylon kopp till kaffet.M. dricker ur Blå Eld.

5 Lotta Daisy:

skriven

Snart en Sparta som väntas. När vi har kalas dricker vi kaffe ur Rosmarin från Rörstrand. Blir det mycket folk har vi udda koppar med blommor på från Rosenthal.

6 Monrou:

skriven

Jag har små söta rosa metallic koppar faktiskt, gillar dem extremt mycket, men hade velat ha andra också :)



Allt bra med dig?

7 Skaffaren:

skriven

Här är det Stig Lindbergs "Retro Edition" 2010 som är i farten.

8 eli:

skriven

Alla: Kul att läsa om era kaffevanor och koppar!

9 Linda:

skriven

Jag har kommit fram till att mina sejdlar i Rörstrands California är perfekta muggar till kaffet! Så jag varierar mellan de tre jag har. :)

10 monamie ny blogg!:

skriven

Jag dricker ur många olika favoritkoppar. Bara de har öra är jag nöjd :)

11 Kristian:

skriven

Ur Stig Lindbergs berså-thekopp. Om jag vill dricka mjölkfritt kaffe blir det bersås kaffekopp, så tunn, så liten, så bra! Om ungarna är i närheten blir det fallande löv..

Kommentera här: