Julloppis i Risinge (helgtips)


Det kom ett tidigt julkort, från Gunilla som har Risingeboden utanför Gimo:
"Jag ska köra julloppis i repris, 6 år sen sist, den 19-20 november kl. 11.00-15.00. Bifogar en bild
med 50-talstomtar, även pappraden, och 30-talsstuga. Har ni tillfälle så är ni välkomna!"
Själv befinner jag mig på hemresa från New York då, men ni som har tillfälle - missa inte!
Gunilla har en underbar antik/retrobutik, kolla till exempel det här inlägget därifrån, och priserna är alltid bra.
Gimo ligger i Norduppland, och lämpar sig utmärkt för en helgutflykt med fika i Östhammar,
i Adas kaffestuga 50-talsrum "Dagnys hörna". Eller i Österbybruk, på hembageriet där.

1 Christin:

skriven

Vilket mysigt julpynt. Precis i min smak. Bor dock för långt därifrån.

2 Allt det gamla goda:

skriven

jag vill också gå på julloppis! ska gå på en julmarknad i helgen där mycket av det som säljs är skänkt, så hoppas på fynd. hoppas främst på en proletärstjärna till, en sån orange pappstjärna som alla hade förr. jag har en men vill ha en till..

Kommentera här: