Vilken helg!


Så var det då dags för retromässa igen, ett av flera ljus i höstmörkret denna helg. Bara 1900-tal,
med tonvikt på 1950-70-tal. Münchenbryggeriet, Sthlm, fredag-söndag.
(Bilden tagen i Dominos monter på förra retromässan.)
Klicka på bilderna i inlägget så hamnar ni där det finns mer info.


Drottningholmsteatern rensar i förråden och säljer kostymer från olika produktioner,
"samt en hel del rockar, västar, byxor, kjolar och hattar". Vilken grej!
Lördag 10.00-16.00.


Sundbybergs museum säljer av föremålen från sin 50-talsutställning.
Lördag 10.00-16.00.


Och i New York är det loppis i Hell´s Kitchen, lör-sön 9.00-17.00.

Jag räknar med att rapportera från två av de här evenemangen.
Stay tuned... och Trevlig helg!



1 khina:

skriven

Lyllo ni som bor nära. Ser fram emot att se alla fina bilder från dig.

2 Randiga Tråden:

skriven

Inget av det här har jag möjlighet att gå på i år, såg kostymförådet på TV igår såg spännande ut. Det var nu precis 25 år sedan jag var i New York, vad tiden går. Innan dess var jag där -77 och åkte båt dit en fantastisk upplevelse när båten gled in i hamnen på natten. Trevlig resa, ska bli kul att få se dit repotage därifrån.

3 Ann-Charlotte:

skriven

Jag är också avundsjuk på er som bor i "storstan". Ser fram emot dina rapporter, hoppas du gör många fynd!

4 Fröken Fynd:

skriven

Halloj! Jag ska också på Retromässan. Är det några planer på att ha lite blogghäng någonstans? Skulle vara kanonkul att kika förbi isåfall när man är i huvudstaden!

Kommentera här: