Fiskade upp litet turkost


I går gjorde jag en riktigt lyckad loppisrunda Råsunda-Sundbyberg. Hos Vingens återbruk
fanns Argentaskålen med fiskmotiv för 25 kronor. Den matchas av bokomslaget till J.Y. Costeaus
"Den tysta världen", 10 pix, och förstås av tidningshyllan i rotting med blåturkosa band, 50 pix
hos Kupan i Råsunda.


Argenta är inte riktigt min grej, men för 25 pix kan man ju inte låta firren
stå där och kippa efter luft alldeles ensam. Två nagg, en på kanten och en
på skålens fot förklarar priset, men syns knappt så här. Numret är 1094,
för den Argentaintresserade.
1 [email protected]:

skriven

ja det var en riktig fiskelycka!

2 Gila:

skriven

Jag har aldrig lyckats komma till Vingens när de har öppet...:-(

3 Allt det gamla goda:

skriven

åh, fina fynd! gillar sådana bokomslag och de turkosa detaljerna på tidningshyllan. är inte så mycket för djurmotiv men argenta är ju argenta.



tack eli för tipset om mozilla firefox, kör det nu och jag kan kommentera på blogspot-bloggar igen! tusen tack.

4 Linda:

skriven

Bra fyndat! Vingens har jag aldrig besökt så det var ett bra tips!

Är inte heller något stort fan av Argenta men serien är ju ganska skön ändå. Så till rätt pris kan det säkert slinka in en del här eller där hos mig med. ;) Men boken och tidningshylla- åååh! Helt underbara!

5 Erik Stenman:

skriven

Synd att Argentan var skadad men det var fortfarande ett kanonpris för en sån fin serie.

6 eli:

skriven

Tangtorpet: Yep!

Gila: Ons-fre 12-17. Det är mest daglediga och vi skiftarbetare som hänger där, känns det som :-)

Alltdetgamlagoda: Varsågod, det var så litet så!

Linda: Se svaret till Gila om tider.

Erik: Det tycker jag också!

Kommentera här: