Nytt och fräscht kan också kännas bra


Ja, ny och fräsch retro menar jag förstås - vad trodde ni? Vår "Luxor"-servis trivs på brickan
från Toodeloo. Formpressad björk, svensk tillverkning, 390 pix. Toodeloo, som också gör
bland annat plastmattor och kuddar som passar in i ett hem med nyretro är en av utställarna
Designmarknad STHLM på Färgfabriken i helgen. Brickan finns i fyra färgställningar.


Plastbandslampor ger ett ljuvligt sken. Men lampor från tiden kan otända
i dagsljus se litet sunkiga ut. Cecilia Åhlén som driver Stringlampan använder
sig av gamla stommar och fräscha originalband när hon skapar sina plastbandslampor.
Lampskärmarna på bilderna heter Torvald (700 pix) och Lille Conny (400 pix).
Bra reportage om Cecilia och hennes lamptillverkning hittar du här på svd.se.


Vackra underlägg kan man inte få för många av - och de är
en perfekt present till retromänniskor. Det här i turkos och brunt
från Modigh finns också i två andra retrorätta färgställningar.
Säljs på Signerat, 199 pix.

Trevlig helg!




1 Sandra:

skriven

Håller med! Så länge jag gillar det så spelar det mig inte så stor roll om det är gammalt eller nytt. :)

2 Gila:

skriven

Jag tror jag ska testa göra en sån där plastbandslampa själv...:-)

3 The StarChief:

skriven

Snyggt med plastbandlampor, jag köpte en nylindad och ställer den i solen då och då för att den skall få en gammal touch då dagens plastband är för skarpa i färgerna

4 Ulrika:

skriven

Det här kan ju vara den bästa bloggen jag hittat på länge! Inspirerande och många bra tips. Tack!

Kommentera här: