Packad och klar för Antikvärldens dag!


Puh! Nu är fem flyttlådor fyllda med mina gamla loppisfynd - som kan bli dina nya
loppisfynd! Nu på lördag är det Antikvärldens dag i Solnahallen och vid bord E9
hittar ni mig. Många av grejerna har jag prismärkt med loppispriser. Exempel: Stor skål
och uppläggningsfat, "Vardag", 50 kr/st. Diverse tallrikar och udda kaffefat 5-15 kr.


När jag samlade ihop allt som jag "fyndat" under tre års tid men som aldrig hittat sin plats
i mitt förra eller nuvarande hem blev jag lätt chockad.
En 70-talslampa här, en stuvbit där, några dockskåpsmöbler här och ett örngott där.
Hur blev det så här mycket? Känner ni igen er?


Jo, de är söta, de där rutiga kokböckerna. Men man kan inte samla på allt.
De tillhör det som åker nu. Tidningsstället också. Jag har ändå två ställ kvar...

Antikvärldens dag, Solnahallen, lördag 10 september.
Öppnar 9.30 för Antikvärldens prenumeranter, 11.00 för övriga.
Stänger 16.00.
Alla som berättar att de läser Femtiotalsjakten får 20 procent rabatt.
Kom till bord E9 - och E10 och E11! För bredvid mig står Tusen Vaser
och Randiga Tråden.

1 Karin:

skriven

åh jag önskar jag bodde i sthlm igen! du har så fina saker :D

2 Allt det gamla goda:

skriven

fasen, jag vill så gärna komma och heja på er och fynda hos er, men mitt jobb och 60 mil står i vägen..

3 Emelie:

skriven

Åh gud vad jag hade velat komma dit! :) Men så måste man jobba för att tjäna ihop slantar till alla sina loppisfynd... Lycka till med försäljningen! :)

4 Madeleine:

skriven

vad heter kopparna på översta bilden med blommor och blad?

5 eli:

skriven

Karin, alltdetgamlagoda och Emelie: Vi får ses en annan gång!

Madeleine: Flora.

6 Anna:

skriven

Tyvärr ses vi inte den här gången heller :( Hade varit sååå roligt men det får bli en annan gång. Lycka till!

7 Erica / DeBeer på PES:

skriven

Har du något mattsvart eller pastellfärgat från Gefle så spara gärna till mig :-)

Jag bor bara 5min ifrån så inget kan hålla mig borta!!!

8 enannanhelena:

skriven

Jodå, om jag hade bott det minsta lilla närmre huvudstadsområdet så hade jag kommit! Och säkert hade jag köpt något härligt, snyggt, fint och onödigt... Att stoppa in i mitt redan prylstinna hem. Eller i den överfulla prylgarderoben. Eller i bagageutrymmet på bilen, där prylar som väntar på nästa loppisförsäljning finns... Jodå. :)



Lycka till och hoppas att ni får en bra dag!

/helena

9 Fröken Fynd:

skriven

Känner sbsolut igen mig. Idag blev det en kasse till med prylar eftersom det var nostalgimarknad. Allt från en tavla att hänga bakom baren till en knäckebrödlåda. Men jag resonerar så att om sakerna inte får någon bra plats eller kommer till nytta kan jag sälja grejorna vidare. Tur att man bara shoppar billigt! Mycket men billigt...second hand...äsch det är ju ok!

10 Maria:

skriven

Sålde du den randiga glasburken med korklock? Har du den kvar är jag intresserad!

11 Eli:

skriven

Anna: Ja, det vore kul att ses.

Erica: Var du där? Jag höll ett par ljusgula Hassantallrikar från Gefle åt dig, under disk :-)

Enannanhelena: :-)

Frökenfynd: Precis. man kan sälja vidare. Och köpa nytt... Och sälja vidare... och....

Maria: Jag tror att den är kvar, men är i så fall nedpackad i låda som står i förrådet i väntan på nästa loppis. Såg för övrigt en likadan fast "knubbigare" på loppisen i Huvudsta (Krysshammarsvägen) i går. De skulle ha 50 pix.

Kommentera här: