En ganska hemsk lampa - ny eller gammal?


Den här har Rutger ett ont öga till. Jag tyckte den var så ful att den var snygg
när jag köpte den på loppis. Nu tycker även jag att den inte tillför vårt hem
så värst mycket...


Men innan den prismärks och åker ner
i sälja på loppis-låda: Vad är det för lampa,
och är den ny eller gammal?
Vet ni?
UPPDATERING: Naturligtvis visste FJ:s läsare!
Lampan är gjord av Josef Schott, för Smålandshyttan.
Förmodligen 1960-tal.
Tack till Maria och till Lyckliga Gatan-Vintage Kuriosa Design!

1 Rutger:

skriven

Vad det är för lampa??.. Hmpf.. En ful lampa så klart!!..

2 Ann-Charlotte:

skriven

Nej, Rutger har fel! Jag tycker den är helläcker, den är värd en hedersplats i lägenheten!

3 Ebba:

skriven

Tycker den var lite fulsnygg sådär :)



Förresten, hittade rolig Hemnet-annons. Det är ett radhus byggt 1956, dödsbo troligen, där tiden verkar ha stått stilla invändigt. Teak-kornishar (stavning?) och fina soffor och så fin planlösning med en gullig sned liten dörr. Fiskbens-parkettgolv! Helt sjukt pris dock...



http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=40S2K6CF0AC0JQ0K

4 Borgmästaren:

skriven

Tycker Rutgers kommentarer ger en intressant vinkling på bloggen;)

5 Elï:

skriven

Rutger: Nu blir lampan ledsen!

Ann-Charlotte: Vad skönt att någon tycker om den!

Ebba: Vilket drömkök! Priset.. Tja, Stockholm Stockholm.

Borgmästaren: :-)

6 Lyckliga Gatan-Vintage Kuriosa Design:

skriven

Lampan är gjord av Josef Schott för Smålandshyttan. Exakt årtal vet jag inte men tror det är sent 60-tal. Jättefin!



Kommentera här: