Loppisgodis


En snabb liten raid på Returskänken i Norrtälje i fredags gav ett trevligt resultat. Den här söta
burken som innehållit brittiskt godis kostade bara två pix. Ett sött fynd!


Vad har vi här? Ett ställ för någonting, men vad?
Den kostade 20 pix. Jag köpte den mest för att jag inte orkade
plåta i affären.


Svart solid plast och trä. Den känns för hög för ketchup och sådant?


En ljusstake från Christers keramik i Mariestad, som var i gång från slutet av 1940-talet
till början av 1970-talet. 20 pix.


Finns det några Christer-samlare där ute?


Medicinlådan är jättefin...


... eller kan bli om jag putsar mässingsbeslaget och oljar lådans trä.
Aktiebolaget Wilhelm Becker, Stockholm, var kunglig hofleverantör.


Gott om plats för tinkturer och sårpulver.
1 Sofia:

skriven

Åh! Medicinlådan var ju helt fantastisk! Tycker att du ska låta patinan vara kvar, dem är ju så charmig!

2 Annica:

skriven

Håller med... vilken fin låda!

3 Sara:

skriven

Jag minnst att du köpte dockskåpet Dockebo för några år sedan. Jag blev så nyfiken på vad som har hänt med Dockebo, har du kvar Dockebo? Jag har själv precis fått ett Dockebo i min ägo, och jag är nu lite Dockebo-frälst... Hälsningar Sara

4 Elï:

skriven

Sofia: Patina - och en del smuts...

Annica: Tack!

Sara: Jag sålde det till en arbetskamrat, som inredde det åt sin dotter. Så Dockebo är i bra händer. Fint dockskåp!

5 Allt det gamla goda:

skriven

gillade också medicinlådan, håller med om att patinan kan få vara kvar? eller den ser hemsk ut?

6 Emma:

skriven

Vilka fynd! Kakburken är så söt!

7 rutger:

skriven

fynd hit och fynd dit.. det ska finnas plats åt allt också!!.. ;-)

8 Borgmästaren:

skriven

Håller med - superfin medicinlåda. Men är det så att det inte finns plats som sambon (?) antyder så finns det plats hos mig ;)

9 eva:

skriven

oj jag hittade hit när jag bloggade runt och blev alldeles förtjust vilken fin blogg du har här! hit kommer jag gärna igen!

10 enannanhelena:

skriven

Ha, ha kan inte låta bli att skratta åt en bloggares vedermödor; "jag köpte den mest för att jag inte orkade plåta i affären...! Hi, hi. ;) Så där kan det ju vara ibland. Men jag undrar verkligen vad stället är till för? Hoppas att du klurar ut det.



Jag samlar inte på just Christer-keramik, men jag blir alltid lika förtjust när jag hittar keramiksaker, gärna från små spännande (hemma)drejerier. Färgerna på din ljusstake tilltalar!



/helena

11 Linda:

skriven

Hmm, kan stället vara till för mjölkflaskor kanske?

Charmiga saker har du hittat hur som helst, mycket fina!

12 Cinna:

skriven

Inga dåliga fynd minsann...visste inte att Christer keramik fanns!

Kommentera här: