Skaraskåpet uppe!

Det är som om det alltid suttit där, "Skaraskåpet". Men Skaraplasts variant av Redahyllan hittade
vi först i somras, i en antikbutik i Kivik. Det känns roligt att ha ett annat speceriskåp  än den
supervanliga Reda. Och det gräddgula passar fint ihop med mintgröna köksluckor.
Det finns en härlig sida om Skaraplast, med bildgalleri och produkatarkiv.
Missa inte!
 
1 Clinen:

skriven

Ser ljuvligt ut! =)

2 Tusse:

skriven

Aha, Skaraskåpet är om möjligt ännu trendigare än Redahyllan? Ungefär som verkliga kännare väljer iransk kaviar framför rysk. Eller som jag, föredrar Ejderns framför Kalles.
O, varför slängde jag ut mina kryddor när de hade passerat sitt bäst-före-datum? Hyllan sitter emellertid kvar, men krydd-doften är borta.

Svar: Precis - trendsettern Femtiotalsjakten :-) Huvudsaken du har hyllan kvar, tvivlar på at kryddorna från 50-talet vid det här laget skulle tillföra så mycket kulinariskt sett.
Eli

3 Randiga Tråden:

skriven

Snyggt,så hittade ni det i Kivik en av mina favoritplatser.

4 form55:

skriven

Det såg lite tomt ut där förut. Så det blev en klar förbättring!

5 Lybtar:

skriven

Alldeles underbart. Grymt läckert.

6 Tusse:

skriven

Svar till ovanstående:
Jag får väl köpa nya den dag det blir dags att sälja bostadsrätten.

7 Allt det gamla goda:

skriven

skitsnyggt, för att inte tala om hur bra hyllan går ihop med de snygga gräddgula burkarna ovanpå!

8 Christin:

skriven

En sån charmig hörna!
Du får gärna visa mer av köket, det var väl ett tag sen :-)

Kommentera här: