Det är ju en sport, eller hur, att veta mer än värderarna


Första riktiga loppisrundan på evigheter i dag, och en riktigt lyckad sådan. Hos Myrorna
hittade jag den gröna lyktan (som egentligen är ett litet glas) för bara 10 pix. Systern till höger
har Lindshammar-etikett, där var prislappen på antikmässan 120 kronor. Nu har jag ett par, det är kul.
Och så är det ju något av en sport att försöka hitta något billigt på Myrorna, någonting som
slunkit igenom när deras värderare satt priserna.
Eller hur?


1 amanda:

skriven

idag hittade jag en lampa på myrorna som annars kommer från IKEA, nypris 79 :- men på myrorna kostade den istället 120 :-. Det kan jag tycka är lite konstigt!

2 form55:

skriven

Jovisst, men det händer inte ofta. Inte i Göteborg i alla fall. Men teakprylar brukar av någon underlig anledning vara billigt!

3 Madeleine:

skriven

ja det brukar vara riktigt dyrt med loppis nuförtiden. så det är absolut en sport, och charmen med att hitta billiga dyrgripar!

4 Cicci Feinstein - Fotograf:

skriven

Verkligen! Hittade en sockerströare, Stig Lindbergs Colorado för 15 kr för några år sedan. Är fortfarande såååå nöjd haha!

5 Allt det gamla goda:

skriven

det är väldigt trevligt, när man kan mer än dem som "värderar".. det är en härlig känsla, att man är bra på något! fina christer sjögren-lyktor. jag har en blågrön, såklart.. :P

6 Benny:

skriven

Ja, man njuter varje gång man lyckas med den bravaden. Jag har på kort tid både hittat en PO Ström, en stor våffelvas från Reijmyre och en signerad finsk glaskaraff i modell 300 euro-klassen på samma ställe. Ska man summera enligt mässan-priser blir det väl ca 4000 kr inköpt för 90 kr :-)



Sa jag förresten att jag stod och höll i den röda lyktan på mässan? Han hade ju en annan Christer Sjögren-vas omärkt på samma hylla som jag hjälpte honom med :-)

7 Monica:

skriven

Tänkt på samma sak som Amanda, på flera ställen har jag sett IKEA-porslin till högre priser än IKEA;-), ja det är lite av en sport och fortfarande går det att fynda men mest på småställen utanför städerna.

8 La momes Old fashioned:

skriven

Såg en klar/transpersnt Christer Sjögren vas på Myrorna på Hornsgatan/Stockholm igår. Kommer inte ihåg priset, men tror den var hyfsat billig. Men det är ju de färgade pjäserna man vill åt ;)

9 Christer:

skriven

Alltid roligt att hitta fynd själv fann jag en "la la la"radio Philippe Starck för 50 kr, på en hylla för lek och hobbysaker på Myrorna.

10 Linda:

skriven

Det är alltid lika kul att känna att man "lurat" Myrorna och gjort ett riktigt fynd där! :) Och just glas tycker jag fortfarande att man kan ha en del tur med, så länge man själv vet vad det är... (Måste bli bättre på det!!)

11 Kicki:

skriven

Jag börjar snarare undra var värderarnas verklighetsförankring har tagit vägen. Jag har i princip slutat att besöka Erikshjälpen där jag bor för de har tappat greppet helt. Ett exempel från skivbacken: The Sign med Ace of base,där tidigare ägare skrivit sitt namn med bläckpenna på omslaget...95 kronor.

Kommentera här: