Alla sätt är bra

"60-tals design". Den lilla skålen stod på en tillfällig välgörenhetsloppis. Någon där hade
tänkt till. Skrivit små säljande upplysningar på en del saker. Jag föll pladask för det och köpte
skålen. Som jag för övrigt slår vad om är "50-tals design".
 
 
 
1 pärlbesatt:

skriven

Jag skulle också hellre tippa på 50-tal. Skulle du tröttna på den så kan du hojta, jag har en kompis som är väldigt svag för just den gula, så jag skulle gärna ge henne den.

Svar: Den kan jag släppa till dig :-)
Eli

2 Lybtar:

skriven

Lite gulligt att skriva sådana lappar. Tar ju allt lite extra tid.
Fin fin är den, den lille gule.

3 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Visst är det roligt. Samma sak när en säljare svarar på vad något kostar och sedan lägger till "den är från..." eller "äkta 50-tal" eller något liknande som ska "ursäkta" priset.

I ditt fall behövdes ingen ursäkt för priset :)

4 Linda:

skriven

Lite kul med de där lapparna, nästan roligare ju mindre det stämmer. Som förra sommaren på bakluckeloppisen i Täby när jag och Gila stod och tittade på några gulliga blommiga koppar från Rörstrand och säljaren slänger ur sig att "de är dyra för de är minsann designade av Stig Lindberg"... :)

Kommentera här: