Sunkloppisar

Dagen började bra, med en trevlig loppisbod invid en villa. Men sedan stötte vi på sunkloppis
efter sunkloppis. "Antik 2 km" stod det till exempel på skylten som visade in till en lada fylld
av halvintressanta saker - och detta härke av grovsopor utanför ladan.
 
I ett litet samhälle var det loppis i och utanför ett nedgånget hus. Inomhus såg
det ut så här, utanför låg mängder av papplådor på gräsmattan. Regnet sköljde i och
för sig rent en del skitigt porslin, men vattengeggan gjorde det mindre intressant att gräva
i lådorna.
 
Och sedan körde vi av vägen, och bilen gick sönder... Nä, skojar bara. Vi besökte fantastiska
Kyrkö mosse, där bilar från 40-60-talet fått sin sista vila. Jag gjorde slut på ett helt kamerabatteri.
(Stay tuned...).

 I dag rör vi oss genom Blekinge in i Skåne och hoppas på loppisar utan loppkänsla...
 
 
1 Emma:

skriven

Sunkloppisar är inget vidare!

2 Tusse:

skriven

Sunkloppis hurra! Vill se mer!

3 Jenny på La mômes Old fashioned:

skriven

Hade man bara tid och ork att gräva så skulle man säkert kunna göra sig ett och annat fynd.

4 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Du är så jä-la rolig! :)

5 Sofia:

skriven

det är just den typen av loppisar man fortfarande kan fynda på! när ingen riktigt bryr sig eller faktiskt vet om vad de har att sälja. däremot krävs ju ett stort knippe tålamod, tid och hopp om att hitta något.

6 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Men tapeten och luckorna var intressanta i sin färgsättning ;-D
Jag har ledigt från och med nästa vecka, kom över på en fika någon dag!

7 RETROknoppen:

skriven

Åh, det är både beklagligt och samtidigt spännande med sunkloppisar - om man har gott om tid. Jag hade nog rotat ett tag för vem vet vad som döljer sig under dessa travar?! :)

8 Christin:

skriven

Otrolig röra.Var på en sån loppis i Småland jag med härom året...kanske samma? och när jag sa till ägaren att det var synd att man inte kunde nå alla grejerna så blev han sur och sa att han sålde minsann för många tusen ändå varje dag...Ja vem vet för jag handlade för en tia :-)

9 Benny:

skriven

Stället på bild 2 tror jag vi var på också...det var bland det värsta jag sett...det slog tom "Inga i Ålhusbackens" sopstation utanför Svärdsjö för många år sen...jag brukar inte ha något emot att rota, men det gick ju inte ens ta sig fram på det stället på bilden...:-)

10 Eli:

skriven

För och emot sunkloppisar - intressanta kommentarer. Jo, visst får man upp vittring när man hamnar på en loppis med massor av osorterade lådor - kanske döljer sig fyndet där någonstans under en Rosa Ljung-fågel, tre gamla X9 och en 90-talskartong med glas. MEN, när det känns som om någonting kryper, eller vattnet i krukorna börjat ruttna - nä, där går min gräns...

11 Nilz:

skriven

Älskar "sunkloppisar" det är där det går att göra fynd....
Oftast kostar prylarna en tiondel i jämnförelse med "utställningsloppisar" typ Erikshjälpen där det mesta kollas upp på nätet och får antikhandlarpris eller värre.

12 Gila:

skriven

Sunkloppis är inget för mig heller...jag ryser när man inte ser porslinsdekoren helt för all skit...då betalar jag hellre lite för något som är rent.

13 Helena Högberg:

skriven

Det påminner mig om ett liknande loppis vi var på förra sommaren. Högtalare och böcker som låg i drivor i regnet. Visst kan man kanske göra bra fynd, men dessvärre blir ju också saker som kanske är fina förstörda!Okej om det är lite huller om buller och inte rengjort, men det är ju en fördel om det inte blir blött och att man åtmindsone kan komma i närheten av prylarna!

14 Daniel:

skriven

Ha! På den loppisen har jag varit ett par gånger, men inte hittat något. Tidlösa Ting i Billa är trevligt dock, kommer efter Växjö om man åker den vägen. En gullig gammal dam som har den och allt är rent, fint och luftigt.
Fast jag har hört att den flyttat in till Växjö, säljer nog bättre där, men det var mysigare ute på landet!

Kommentera här: