Loppissvep #2 från New York (W 25th street)


Lördag i New York, och då är ett loppisbesök på West 25th street givet. Vi besökte de två
garageloppisarna och den på en parkerig när vi var i NYC i november. Nu blev det återbesök.
Jag köpte det här vykortet från slutet av 1930-talet hos en handlare som tipsade mig
om Green Flea-loppisen som jag skrev om i förra inlägget.


Vem är hon? En kändis som berättar om sin passion för loppisar? 


Kändes välbekant. Porslinsdjur och pigtittare.


Jag fyllde 50 i New York, dagen efter loppislördagen, och funderade på att lägga ut den här
bilden på bloggen då. Men - nä, jag ångrar liksom inget i mitt liv, varken det jag gjort eller
låtit bli att göra. Men jag ska ha devisen i åtanke - ifall det dyker upp någon intressant risk.


Förhöjer vilken gardin som helst.


Rart kryddställ, eller hur?


Plastic fantastic.


Skandinaviskt? Kanel står det på de härliga burkarna. 10 dollar styck, nedsatt pris.
Här kliade det litet i loppisfingrarna - men de fick stå kvar.


En enkel och stilfull lampa, 30 dollar.


Man har sett många samtal ringas från den här telefonen, i amerikanska filmer.


Leksaksspisen är ju underbar. Man vill ju prova om det går att elda i den.


Marlene Dietrich was here.


What we in Sweden call osthyvel. Två stycken, varav en med Eskilstuna-etikett och
obruten originalförpackning. 10 dollar styck. Men de fick bli kvar.


What we in Sweden call keramikfat from Laholm. Faktiskt kanske det snyggaste jag sett
från Laholm, de brukar annars ha någon rosalila färg med på allt. Faten kostade 30-35 dollar styck,
så här blev det inte heller någon "rescue mission".


En modell till ett hus som skulle uppföras, 1920-tal.


Intressant vas, tycker jag utan att veta varför.
Någon som känner igen den?

Coming up: Loppissvep #3 från New York (Hell´s Kitchen).
Stay tuned...
The Antiques Garage Flea Market