Svårt hitta kompisar till Corint


Lina från Norrbotten har en efterlysning:
"Jag försöker med ljus och lykta hitta kompisar till min fina lilla karott "Corint" av Antita Nylund, Jie.
Det går inte så bra. Inga Tradera-auktioner, inget på Blocket. Jag bor i Norrbotten så utbudet
av vintagebutiker är inte jättestort.
Har du några tips?"

Om någon har "Corint"-delar till salu eller har sett några, mejla mig (Eli)
[email protected] så vidarebfordrar jag mejlet till Lina.

1 Åsa:

skriven

Är det meningen att man ska ha korintsås i den? Till sillbullarna? Vi är några här på ditt jobb som undrar hur sån sås smakar? Vet du?

2 Elï:

skriven

Åsa: Sillbullar med korintsås - finns det på riktigt? Har någon nu levande människa verkligen ätit det?

3 Tusse:

skriven

Eli, nu kan jag bara inte hålla mig längre:

Allt oftare ser jag att du stavar ditt namn med två prickar över ï - vad händer?

4 Åsa:

skriven

Min mormor pratade ofta om det, att det var så himla gott. Men jag såg henne aldrig laga eller äta det, så det kanske inte finns på riktig ändå? Och nu är hon död så jag kan inte fråga.

5 Soffi:

skriven

Visst finns mormorsrätten sillbullar med korintsås kvar, om än som nästintill bortglömd del av vår svenska matkultur numera!

Receptet finns på sid 174 i Leif Mannerström´s kokbok HUSMANKOST :)



6 Lina - hon som frågar:

skriven

Hej alla! Serien heter alltså Corint :D.



Men ja, korintsås till sill existerar... Låter som något som Mästerkocken (Den Bruna Maten) skulle hitta på... Men ger rätt många googlehits på moderna recept: http://receptfavoriter.se/recept/sillbullar-med-korintsas.html

Kommentera här: