Välkommen till Femtiotalsjakten!

Är du Antikvärlden-läsare? Då kanske du läst mitt reportage från Antik & Kuriosa på
Kistamässan i senaste numret (12/12) och hittat hit till bloggen eftersom den nämns där.
Här på Femtiotalsjakten skriver jag om porslin, arkitektur och gardiner från 1950-talet.
Och om mycket annat. Min favorit bland förra seklets folkliga formgivare är Geflemästaren
Helmer Ringström. Under kategorin Helmer Ringström hittar du bilder på min samling. Jag har
hittills hittat cirka 40 av hans drygt 50 dekorer. Gul "Safari" på bilden är en svårfunnen skönhet.
Välkomna till Femtiotalsjakten!

1 Anonym:

skriven

Mycket snygg!!

2 Flak:

skriven

Tackar =) och visst är det ruggigt snygg design och dekor

3 Randiga Trådenga:

skriven

Så fin artikel och fina bilder. Kul läsning.

4 lybtar:

skriven

Väntar med spänning tills på måndag,då jag kan köpa nummret. Är ju inte prenumerant längre. Nu är det Retro tidningen hemma hos oss.

Älskar din blogg!

Svar: Tack!
Eli

5 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Ska man alltså hålla utkik efter den till dig?

Svar: Ja. Allt i gul Safari!
Eli

6 enannanhelena:

skriven

Ja, jag tyckte väl att det var ett bekant ansikte som skymtade i förra numret - där bak under rubriken "i nästa nummer..."! Jahaja, då får man bege sig ut på antiktidningsjakt i morgon då. Kul!

/helena

Kommentera här: