Här är min mans "nya" radio

H har ordet, efter ett inköp på Magazin 13, Roslagsgatan, som gjorde honom
glad som ett barn:
"Transistorradions Rolls Royce pryder sin plats på landet. En Schaub Lorenz med sitt mjuka ljud.
Farsan hade en sån och nyupphittad i antikbutik och med nya batterier är upplevelsen fantastisk.
Den saknar till och med samma lock som farsans. Så ge mig nu sjörapporten med Jären och
Lista, Doggers bank, Lilla och Stora fiskebanken och allt är som förr. ;-) "
 
 
 
1 RETROknoppen:

skriven

Hälsa Rutger att han har gjort ett bra val! Den ser faktiskt lite exklusiv ut.
Själv så får jag nöja mig med min lilla svarta Philips. Nöjd löser jag "Melodikrysset". Man är i åldern att klara de flesta frågorna.
Batterierna håller länge,,,

2 Larsson:

skriven

Ett bra val när det gäller musikmaskin. Hälsa.

3 Anonym:

skriven

Väldigt snygg. Påminner mig om den radion min mormor och morfar hade.

4 khina:

skriven

Det bästa med "retro Radion" är att det är så bra ljud! Den enda "popmaskin" vi har hemma är en Conserton radiogrammofan. Klockrent!! Så sitt nu ner och njut framför radion tillsammans.

5 Tusse:

skriven

... och Våra Favoriter med Gnesta-kalle och Ricke Löws orkester?

6 kjelle:

skriven

Gratulerar till ett bra val!
Jag har en likadan sedan ett par år och den är ju både snygg och välljudande.

7 Lampedusa:

skriven

Visst är det trevligt med en riktig transistorradio. Själv har jag en Beolit 600. Även den har överraskande bra ljud och batterierna räcker en evighet. Jag kör dessutom med uppladdningsbara.
Ska man prata om transistorradions Rolls Royce är det Beolit 1000 man pratar om. Både den och 600:an finns på MoMA.

8 Tinkerbell:

skriven

Vilken nostalgi du bjuder på!!!

9 Linda:

skriven

Det var en riktig läckerbit! Bra val! Är själv på jakt efter en fungerande köksradio (har en som prydnad nu, den lyser förvisso när man kopplar in den men det kommer inget ljud...) och jag kommer helt klart hålla utkik efter en liknande modell!

Kommentera här: