I alla fall en ljusstake till de blå juldukarna

Ibland blir det inte så mycket tid att blogga. Men här kommer i alla fall
en ljusstake, fyndad på loppis i bygdegård (den typ av loppisar jag gillar bäst).
Ljusstaken är 1940/50-tal och kom från den pensionerade säljarens barndomshem.
Många pinnar små, och man kan sätta äpplen på dem istället för flirtkulor.
Min samling blå juldukar växer. Här ser du ett gammalt inlägg, närmare jul
kommer en uppdatering med en trave som jag hittat sedan sist..
 
1 Christin:

skriven

Vilken charmig ljusstake! Och nu ser jag fram emot ditt inlägg med blå juldukar :-)

2 Emma:

skriven

En liknande ljusstake hade vi hemma. Med röda äpplen att hänga på. Den var så himla fin.

3 Linda:

skriven

Jättefin! Jag är inget större fan av rött och tomtar så jag ser fram emot ditt inlägg med blå juldukar som inspiration!

4 Allt det gamla goda:

skriven

jag gillar den skarpt! tänker på dig när jag ser blå juldukar. :)

Kommentera här: