Loppiskurs - flipp eller flopp?

Alla önskar vi väl att vi kunde (ännu) mer när vi går där på loppisarna och rotar.
Hm... vilket glasbruk gjorde vasen, vem har formgivit servisen, är stolen värd det begärda priset?
Nu ser jag att Stockholmsmarknader, företaget bakom bland annat bakluckeloppisen på Täby galopp,
startar loppiskurser. På första kursen ("världspremiär") får man lära sig "namnkunniga designers,
rätt prisnivå, tips och knepen för att på plats avslöja om något är silver eller nysilver, kopia
eller äkta kinesiskt porslin". Läs mer här.
Efter 6,5 timme ska kursdeltagaren kunna "klå andra fyndjägare på fingrarna".
(Aj!)
 
Världspremiär... så vad tror ni?
Loppiskurser - flipp eller flopp?
 


1 Gila:

skriven

Flopp!

2 Gittan:

skriven

Flopp...vem f..n måste gå på kurs?

3 precis en sån:

skriven

=)) Tänk så många fynd som man kan hitta för den summan kursen kostar!!

4 DeBeer/Erica:

skriven

FLOPP!!! Vem vill ha konkurens!!!

5 Ann-Kathrine Salmonsson:

skriven

Så här spontant känns det som en flopp. Vem är målgruppen? Uttråkade äldre damer? Blir knappast ett återkommande evenemang.

6 Orange-Retro:

skriven

Flopp. Ett fynd för mig är något jag verkligen gillar själv (oberoende av vad det är för designer ) som jag hittar till ett hyfsat pris. Jag tror knappast det behövs en kurs för att veta vad som passar mitt tycke och smak...

Men jag går gärna en kurs för att lära mig mera om svensk formgivning från 30-tal till och med 60-tal.

7 Ingrid Olsson:

skriven

FLOPP!

8 Emma:

skriven

Flopp! Själv tycker jag det är roligare att lära mig efter hand. Jag ser någonting jag gillar och då tar jag reda på mer info. Det är roligare så.

9 Kerstin:

skriven

FLOPP!

10 Otilia:

skriven

FLOPP!
Snacka om att förstöra det roliga... Jag tycker nästan att det är fusk med iPhone.

11 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Måste ju vara kärringen mot strömmen här och säga att jag tror det blir en flipp! Folk kommer anmäla sig till höstens coolaste kurs i hopp om att bli stenrika och göra DET klippet :)

12 S.:

skriven

Jag tycker att det låter töntigt men jag kan förstå att det finns folk som vill gå dem, och jag förstår ännu mer att andra försöker göra pengar på det.

13 Lybtar:

skriven

Tror att folk kommer betala för der, men tror att det är svårt att lära sig att loppa på en kurs. Så flipp för anordnarna och flopp för deltagarna.

14 AndersAnd:

skriven

Den här hetsen om att hitta flest fynd och att ha 400 olika varianter av colorado är bara löjlig. Det är dock roligt med människor som säger sig älska design utan att förstå bruksvärdet i produkterna och intentionerna bakom mycket av 1900-talets formgivning. En kurs i att inte vara en tönt kanske?

15 Nicklas Cederqvist:

skriven

Jag säger som de flesta andra; Flopp. Men som någon ovan skrev: Jag är inte förvånad över att folk försöker tjäna pengar på loppishajpen som råder. Det finns en miljon böcker-appar-specialutgåvor-från-antikpressen- på temat "Sveriges 5000 främsta loppisar/loppisguiden/antik-kuriosaguider m.m... -Och det mesta är superaktuellt i...TVÅ dagar...typ.

Kommentera här: