Välkomna till bord E09 på Antikvärldens dag...


... där ni hittar alla möjliga roliga saker. Det är litet ont om blogginlägg här just nu. Jag använder
i stället tiden till att prismärka och packa till Antikvärldens dag i Solnahallen nu på lördag den 8 september.
Bland det ni hittar på mitt bord finns fyra rullar fanérväv (som man hade kring sängen på 1950-60-talen),
två vackra lampskärmar i ett 60-talstyg, två tidningshyllor med glasskiva (den ena med på bilden),
"vintage" dockkläder från 1960- och 70-talen (några plagg ser ni på bilden)...
 

... det här vackra syskrinet i nyskick med innehåll och ytterligare ett
gammalt skrin med syprylar, ett ljusgult badskåp från 1964, en jugendsåssnipa
från Rörstrand, en orange Breger-ishink/mattermos, juldukar,
ljusstakar, det fantastiska Picqoutware-tesetet som jag köpte på en
antikmässa i Birmingham men aldrig använt, ett antikt pimpelspö,
udda tallrikar för 5-15 pix, två Aneta-sänglampor, 1970-tal...
 

... två sådana här lampfötter från NK (i AIK-färger!)
och massor av annat fint och roligt som inte riktigt funnit sig
till rätta i vårt hem och samlande men som kanske vill
komma hem till dig?
Berätta att du läser Femtiotalsjakten och du får 10 procents rabatt på allt!
Solnahallen, lördag.kl 11-16 (prenumeranter släpps in 9.30).
Vi ses där. Tjing!
 
PS. Och borden bredvid mig har Tusen Vaser och Randiga Tråden.
 
 
1 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Har häcken full på lördag, så jag kan inte åka till Solnahallen :( Om du inte säljer båda lampskärmarna (de röda) så köper jag gärna en av dom. Hoppas det blir en härlig dag med full fart och mycket kul folk med stor börs!

2 Helena Högberg:

skriven

Bland de där dockkläderna skulle jag gärna stå och rota :)

3 Anta Snaque:

skriven

Lycka till med försäljningen! Och ha en härlig dag, du och de andra! Är just nu VÄLDIGT avundsjuk på alla som bor nära. Varför placerade man huvudstaden så ocentralt??? ;o)

4 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Självklart kommar jag på besök, vem vet vad man kan hitta? Ett tillfälle som detta kan man inte missa men jag gillar inte att andra får komma in före, kanske dax att bli prenumerant!

5 Gunnel:

skriven

Finns du inte på Kistamässan? Nu när jag för en gångs skull ska åka dit.

Svar: Jodå, men inte som säljare. Då får vi ses där!
Eli

6 Christin:

skriven

Lycka till med försäljningen! Det lär nog gå jättebra med så fina varor.

7 LottaDaisy:

skriven

Bortrest! Typiskt! Annars var ju lampfötterna grymma! Och säkert en massa annat också. Lycka till.

8 Mia:

skriven

Äntligen ser jag en nackdel med att ha flyttat från Stockholmsområdet! Hade gärna tittat närmre på några av de där sakerna!

9 Jenny på La mômes Old fashioned:

skriven

Hoppas du sålde bra! Lampskärmarna var ju för läckra alltså. Jag antar att de gick illa kvickt.

Svar: Lampskärmarna gick först... Men annars köpte folk mindre än förra året, i alla fall av m,ig. Men jag är ändå nöjd.
Eli

Kommentera här: