Aprilskämt ÄR retro

Jag har en bestämd känsla av att det aprilskämtades mer förr. Alltså passar det bra med
aprilskämt på en retroblogg. I går försökte jag lura i Femtiotalsjaktens läsekrets att Ikea
lyckats få ensamrätt på ordet "retro". Några gick på det... men länken till protestlistan
gick till Wikipedias sida om aprilskämt så ingen behövde gå lurad hela dagen.
Jag brukar köra ett aprilskämt varje år. Min egen favorit är det från 2010, om femteklassaren
Stig Lindbergs första alster från keramiklektionerna i slöjden (bilden).
"Jag får nästan rysningar när jag jämför hans allra första alster//...//Ser ni... att lövens färg
och form är 
en vidareutveckling av mönstret på tuppens bröst!"
Här hittar ni det inlägget.
 
Ha en fortsatt skojig april!
1 Ann:

skriven

Jag gick på aprilskämtet i går först, innan jag läste kommentarerna. Länkade från butikens facebooksida och hoppades att någon mer skulle bli lurad!

Svar: Haha. Tack!
Eli Åhman Owetz

2 Christofer:

skriven

Inga Sannin-Garheller minns jag mycket väl!

Kommentera här: