Bloggtorka - så här kommer några favoriter i repris

Just nu är det litet bloggtorka här på Femtiotalsjakten. Jag skyller på en het skön sommar
och - Instagram. Det är ju så lätt att bara knäppa ett kort och lägga ut på sekunden.
Och responsen är omedelbar, kommentarer och tips och svar på ens frågor rasar in.
I skirvande stund har femtiotalsjakten 602 följare på instagram. Häng på du också!
Och ni som hittat hit till bloggen via Instagram, här kommer länkar till några gamla inlägg 
som jag är extra nöjd med.
 
Under kategorin Hemma hos hittar du bland annat ett bildsvep från min förra
lägenhet. Där bodde jag när mitt retrointresse vaknade, och den var inredd
med 1950-60-tal ner i minsta detalj. Njae, kanske inte riktigt - men visst
passade den lilla tv:n ändå ganska bra in?
 
Helmer Ringström, mästaren från Gefle. har en egen kategori
här på Femtiotalsjakten. Jag älskar hans dekorer och har som mål att
äga en del av varje dekor han skapade. Här hittar du alla Helmer-inlägg.
 
Åhhh, vilket hotell. Bildsvep från det här 50-talsrummet här och från
fler retrodecennieinredda rum här. Till Laholm stadshotell återvänder vi!
 
Jag gick här i timmar och bara njöt. Besök Bruno Mathsson Center i Värnamo när ni
har möjlighet. Bildsvep här.
 
Ännu en kategori: Stadsvandring på mitt sätt. Bilder från utflykter till
bland annat Hjorthagen (bilden), Årsta, Vällingby och Gröndal.
 
Sveriges finaste 50-talskafé? Ja, det tror jag. Rådhuskonditoriet i Söderhamn har nästan
allt kvar av originalinredningen - och mycket gott bröd. Under kategorin Kaféer hittar du 39 fik,
original och nyskapade retrokaféer. Tyvärr har en del stängt, så kolla innan du beger dig
ut på kafétur!
 
Till sist... om du har missat det... så kom jag i maj ut med romanen "Anna-Lisas Antik",
som handlar om en tjej som flyttar till landet och öppnar retrobutik i en gammal lanthandel.
Feelgood, chick lit, retromys. Recension i Upsala Nya Tidning här.
Finns att köpa hos retrobutiken Precisensån i Malmö, Nostalgibyn i Hosta och Torgets Antik& kuriosa
i Gamleby. Plus bokhandlarna i Norrtälje och Östhammar. Och på nätet förstås (Adlibris, Bokus,
Bokia etc). Nästa vecka börjar jag skriva på uppföljaren.
Tjing!
 
 
 
 
1 Christin:

skriven

Visst har du skrivit massor av jättetrevliga inlägg som är väl värda att visas igen, men jag hoppas fortfarande på många nya framöver också.

Svar: Tack! Ja, framöver!
Eli Åhman Owetz

2 kiosktanten:

skriven

Hej jag saknar din blogg hoppas inte
instagram tar över för då blir jag grymt besviken.
Det är så kul och inspererande att läsa det du skriver glöm inte oss som önskar dig kvar.

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: