Tänk att äga ett hyreshus från 1956....

 Vad får man för 2,5 miljoner kronor i dag? Tja, man kan köpa en etta på Söder i Stockholm...
eller ett helt hyreshus i Häverödal i norra Roslagen. I och för sig så kan man inte bo i hyreshuset,
efetrsom de sex lägenheterna alla är uthyrda. Jag tog en bild på huset i Häverödal häromåret,
eftersom jag tyckte det var en sådant vackert exempel på hyreshus från 1950-talet. Nu ligger det ute
på Hemnet, och jag ser när jag bläddrar bland bilderna att det finns en del femtiotal bevarat i vissa
av de sex lägenheterna. Parkettgolv, köksinredning med skafferi och tickareglar - och öppen spis
i trerummarna.
Jag hoppas att huset får en seriös ny ägare, som förstår att renovera varsamt.
Här hittar du annonsen.
1 Audrey Fenn:

skriven

Ytterdörr var ju riktigt fin!

2 RETROknoppen:

skriven

Jag säger bara; BALKONGERNA! Få verkligen en drömbild hur man kan möblera och bulla upp till kaffe å dopp, med blommor runtomkring och njuta :)
Gick in på sidan och såg köksdetaljerna, dörrarna, parkettgolven,,,hoppas att det blir bostadsinnehavare som verkligen vill bevara husets känsla!

3 Ullrika:

skriven

Vacker ytterdörr och ett av köken var sådär pelargoner-i-fönstret härligt! Fast jag hade ju aldrig vågat mig på att köpa det där huset! Om det inte är lite yngre hyresgäster i lägenheterna som inte visades på bild: då kan ju fastigheten säljas som bostadsrättshus :) Tänk så fint det skulle gå att göra i det där vackra gamla huset!

Kommentera här: