Tredje varianten av dam & herr

Tredje paret ut! Och den äldsta av de toalettskyltar jag sett hittills. Kvinnan som har dansat hela
kvällen stryker svetten ur pannan , försiktigt så att inte hårnålarna far sin väg, och mannen
passar på att röka en cigarett där i toalettkön. Av stuket på hans kavaj och byxor drar jag
slutsatsen att detta är ett par från 1940-talet eller tidigt 1950-tal.
De finns i Nostalgibyn i Hosta, Västmanland.
 
Här kommer det vanligast förekommande
paret. Även denne man röker, men klädernas snitt
är mer Don Draper än Adolf Jahr...
 
 
... och hennes silhuett är också mer
1950-tal än damen ovan.
 
De här två sitter på vår badrumsdörr i lägenheten. De kommer från ett hus byggt på 50-talet.

Kanske finns det yttterligare varianter.
Har du sett andra damer och herrar?
Och vilken av dessa tre varianter är din favorit?
.
 
 
 
1 Gerd:

skriven

Allihop är fina men den mellersta är nog min favorit!

2 Tant Emma:

skriven

Helt, helt underbara!

3 ellin☮r:

skriven

Åh vad tjusiga! Tyckte bäst om paret i mitten.

4 Helena Högberg:

skriven

Jag skulle bli jublande glad över alla modellerna, kan nog inte välja en favorit :)

5 Larsson:

skriven

Den mellersta är även min favorit. Blir ngt mer att hålla utkik efter :-)

6 DeBeer/Erica/Manganiatokan:

skriven

Absolut det översta paret, de skulle gärna få bo på min teakdörr :-)

7 Anna:

skriven

Åh, jag har länge letat efter par två på loppis. Jag är dock redo att omvärdera och tycka att par ett är en ny favorit. Tycker kvinnans klädsel andas mkt 1940-tal. Tydliga axlar och låg plissering :)

8 Anna:

skriven

Alltså... par nr 1=par nummer 3 :D

9 Åsa Svensson:

skriven

Skylt nr 1 gillar jag då den har hjärtat som är toasymbol och det stiliga paret.

Kommentera här: